[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


فروش اقساطی تیگوان جدید

در بین شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس، دو خودرو که همیشه مورد مقایسه قرار می گیرند رنو کولیوس و فولکس واگن تیگوان هستند. این دو خودرو در بازارهای فعلی رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و همانطور که می دانید تیگوان پس از کولیوس پا به این عرصه گذاشته است پس منطقی به نظر می رسد که اگر با بررسی رقیب خود توانسته باشد در نقاطی که او ضعف دارد خود را قوی تر کرده و قصد جلب توجه بیشتری داشته باشد. هر دوی این خودروها بسیار جذاب می باشند و در عین حال از استایل لوکس و برازنده ای برخوردارند. در این مقاله ویژگی های هر دو خودرو را به دور از تعصب خاصی بررسی می کنیم تا ببینیم کدام خودرو از ارزش خرید بیشتری برخوردار است!

بررسی مشخصات فولکس واگن تیگوان در مقابل کولیوس

فولکس واگن تیگوان برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ به بازار معرفی شد و تولید آن بیشتر از ۱۰ سال ادامه داشت. این خودرو همواره یکی از موفق ترین و بهترین خودروهای کراس اوور موجود در بازار بوده است و با وجود محدود بودن تعداد این خودرو در ایران با معرفی نسل دوم آن و خبر ورودش به بازار بسیاری از خریداران به سمت این خودرو و مشخصات آن کشیده شدند و قصد دارند آن را خریداری نمایند. اصالت در طراحی خودرو یکی از نکاتی است که در مورد تیگوان بسیار صدق می کند، حتی طراحی نسل دوم این خودرو نیز با حفظ اصلت موجود در طراحی نسل اول صورت گرفت و هیچ معیار و تناسبی به هم نریخت. وجود یک طراحی پایه و حساب شده باعث شده است تا تیگوان در تمام نسل هایش بتواند به خوبی از پس تغییرات در این خودرو بربیاید و با معیارهای روز خود را تطابق دهد. در زمینه ی طراحی هر دو خودرو از ظاهر خوبی برخوردارند و بسیار برازنده می باشند ضمن اینکه هم کمپانی آلمانی تیگوان و هم کمپانی فرانسوی رنو امتیازاتی را در مورد طراحی این خودرو کسب کرده اند و مطمئن هستند در مورد این خودروها تمام و کمال تلاش خود را انجام داده اند. با این حال با بررسی دقیق و نگاه ریزبینانه این تیگوان است که تا حد کمی از کولیوس پیشی می گیرد. کارشناسان دلیل این امتیاز بیشتر را وجود حداکثر هماهنگی و تناسب در طراحی تیگوان اعلام کرده اند ضمن اینکه طراحی خودرو در کمپانی فولکس واگن به صورتی انجام می شود که بر روی قواعد آیرودینامیکی خودرو نیز تاثیر گذار باشد و به لذت سواری کمک کند. نکته ی مهم دیگر اینکه تمامی خطوط موجود بر روی بدنه و کاپوت خودرو سبک یکسانی دارند و برای سرعت گیری خودرو در سرعت های بالا مانعی ایجاد نمی کنند، به طور کلی می توان گفت تیگوان به دلیل مهندسی آلمانی توانست از رنو کولیوس پیشی بگیرد.

مقایسه قوای فنی
پس از صحبت در مورد مشخصات ظاهری این دو خودرو بهتر است به بخش بعدی یعنی مشخصات فنی بپردازیم.
موتور تیگوان یک پیشرانه ی ۴ سیلندر با توربو شارژر است که با حجمی در حدود دو لیتر آرایش خطی دارد. این پیشرانه می تواند قدرتی معادل با ۱۸۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، ضمن اینکه تولید این میزان از قدرت به دورهای بالا محدود نیست و در دور موتور ۴۴۰۰ آزاد می شود. فولکس واگن تیگوان با تکیه بر چنین پیشرانه ای می تواند در ۷٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و نهایتا تا بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیش برود. این نتایج برای یک کراس اوور خانوادگی عالی است و باعث می شود تیگوان تا حد یک خودروی اسپرت کاربرد داشته باشد. از جمله مزایای دیگر تیگوان در بخش فنی به استهلاک کم و دوام قطعات خودروسازان آلمانی می توان اشاره کرد که باعث شده محبوبیت محصولات آنها در میان تمام ملت ها اشاعه پیدا کند. برای کامل تر کردن مشخصات این خودرو به سیستم چهار چرخ متحرک و گیربکس ۷ سرعته و دو کلاچه نیز باید اشاره کنیم که هماهنگی کاملی با دیگر قسمت های خودرو دارد و در سیستم انتقال قدرت بسیار ماهرانه عمل می کند.

رنو کولیوس در این بخش نیز نمره ی پایین تری کسب می کند اما این موضوع دلیل بر بد بودن بخش فنی کولیوس نیست چرا که رنوی فرانسوی در این بخش بسیار ماهرانه عمل کرده و از مشخصات خوبی برخوردار است. قابلیت های حرکتی کولیوس سطح بالایی دارد اما تیگوان مشخصات فنی بهتری را همراه خود وارد بازار کرده است. کولیوس از نظر آلایندگی و بازدهی خودرویی عالی است اما فولکس واگن حجم بسیار بیشتری از تکنولوژی های مربوط به بازدهی را در خود تقویت کرده است و به همین دلیل توانسته در بخش فنی مقام بالاتری را کسب نماید. برای اینکه از مشخصات فنی این خودرو نیز باخبر باشید باید اعلام کنیم پیشرانه ی رنو کولیوس دارای چهار سیلندر با حجم ۲۴۸۸ سی سی است که با تنفس طبیعی به خودرو قدرت می دهد و می تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ در اختیار خودرو قرار دهد. باید اقرار کرد چنین حجمی از موتور برای یک کراس اوور مناسب نیست و رنو باید با مهندسی خوب قابلیت ها و راندمان بیشتری را برای این خودرو رقم بزند. فروش اقساطی فولکس واگن تیگوان تا به حال آمار بالاتری را نسبت به کولیوس تجربه کرده است و فولکس واگن با توجه به نیاز سنجی بازار در سگمنت کراس اوور جایگاه خوبی را توانسته کسب کند.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


خودروهای شهری با سایز کوچک بخش مهمی از وسایل حمل و نقل شخصی در شهرها را تشکیل می دهند. طرفدار چنین خودروهایی معمولا خانواده های کم جمعیت یا جوانان و خانم هایی هستند که با خودروهای کوچکتر راحت هستند. شهرهای شلوغ و پرجمعیت نیز در محبوبیت این خودروها بی تاثیر نیستند و وجود جا پارک های کم و خیابان های شلوغ باعث شده تا افراد بیشتری به سمت خرید این خودروها رو بیاورند. خودروهای کوچک شهری مزیت های بسیاری دارند و راه حلی برای ترافیک های سنگین شهری و هوای الوده محسوب می شوند چرا که مصرف سوخت کمتری نیز دارند. با رشد بازار این خودروها شرکت های معتبر خارجی نیز تمام سعی خود را انجام دادند تا محصولات خود را در این سگمنت به نهایت کیفیت برسانند و با کم تر کردن مصرف سوخت و افزایش بازدهی خودرو بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب نمایند. از جمله شرکت های پیشتاز در این زمینه می توان به میتسوبیشی، کیا و هیوندای اشاره کرد که با ارائه خودروهای میراژ، پیکانتو و آی ۲۰ توانستند به افراد زیادی خدمت برسانند. در این مقاله مقایسه ای میان این ۳ خودرو انجام می دهیم.

هیوندای i10 و دو رقیب سرسختش

اولین مسئله ای که در نگاه اول به یک خودرو نظر خریدار را جلب می نماید ظاهر خودروست. در این مورد باید هیوندای آی ۱۰ را برنده ی طراحی ظاهری اعلام کنیم چرا که میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو در این زمینه ضعیف تر عمل کرده اند و ظاهر هیوندای آی ۱۰ در نگاه اول بسیار بهتر از دو رقیب دیگر به چشم می آید. شاید یکی از دلایل اصلی آمار بالاتر فروش اقساطی هیوندای آی ۱۰ همین باشد چرا که ظاهر خودرو در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد.
هیوندای آی ۱۰ در نمای روبرویی بسیار هماهنگ تر از رقبایش جلوه می کند و جزیات اسپرت به کار رفته در چهره ی این خودرو باعث می شود تا توجه بخش اعظمی از مخاطبان به این خودرو جلب شود. فرم کشیده ی چراغ ها استایل خاصی به چهره ی خودرو بخشیده است و از زبان هماهنگ طراحی هیوندای استفاده می کند، مخصوصا چراغ های مخصوص روشنایی روز در این بخش باعث شده تا هیوندای در زمینه ی طراحی خوش بدرخشد. طراحان آلمانی در این زمینه زمان زیادی برای هیوندای آی ۲۰ صرف کرده اند و بدون تعارف نتیجه بسیار خوب از آب درآمده است. کیا پیکانتو و میراژ به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

بررسی مشخصات فنی
پس از بررسی ظاهر خودرو باید دید در زیر کاپوت هر کدام از این خودروها چه خبر است. هیوندای آی ۱۰ دارای پیشرانه ای با قدرت ۸۶ اسب بخار و ۱۲۴۸ سی سی حجم می باشد این خودرو در میان رقبای خود از قدرت بیشتری برخوردار است اما مشخصات فنی دیگر خودروها را نیز بررسی می کنیم.

کیا پیکانتو دارای پیشرانه ای با حجم ۱۲۰۰ سی سی است و می تواند تا ۸۵ اسب بخار قدرت تولید نماید. این خودرو گشتاوری ۱۲۰ نیوتن متری را در دور موتور ۴۰۰۰ به نمایش می گذارد اما به هر حال از نظر فنی رتبه ای بعد از هیوندای آی ۱۰ را به خود اختصاص می دهد. موتور کیا پیکانتو برتری هایی را نیز نسبت به موتور هیوندای دارد که از آن جمله می توان به مصرف سوخت بهتر در این خودرو اشاره کرد.

میتسوبیشی میراژ خودرویی با بخش فنی ضعیف تر از دو رقیب دیگر است و باید گفت این کمپانی ژاپنی در سگمنت خودروهای کوچک و هاچبک، ضعیف تر از رقبای دیگرش عمل کرده است. این خودرو دارای پیشرانه ای با ۱۲۰۰ سی سی حجم و قدرتی ۷۹ اسب بخاری است که باعث شده تا مصرف سوختش به ۴٫۹ لیتر برسد و بتواند اقتصادی تر از دیگر خودروها عمل کند اگرچه نیرویی مشابه با خودروهای دیگر را در اختیار رانندگان خود قرار نمی دهد.
در میان هر سه خودرو هیوندای آی ۱۰ هم از نظر طراحی و هم از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر است پس طبیعی است فروش اقساطی هیوندای در کشورمان آمار بالاتری داشته باشد و این را حق کمپانی هیوندای بدانیم تا در سگمنت خودروهای هاچبک و شهری پیشتاز باشد اگر چه این خودروها در داخل ایران ارزان قیمت نیستند و بر روی هیچ کدام نمی توانیم مانند اکثر مناطق جهان حساب خودرویی ارزان قیمت، به صرفه و کوچک را باز کنیم.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


فروش اقساطی دی اس 3 هاچبک

دی اس ۳ هاچبک پر طرفداری است که از ورودش به بازارهای جهانی حدودا ۷ سال میگذرد. مدل های عرضه شده از این خودرو به داخل ایران جزو نسخه های فیس لیفت دی اس در سال ۲۰۱۴ می باشند و نسبت به نمونه های قبلی خودرو تغییر کرده اند. دی اس از جمله کمپانی هایی است که در طراحی کابین خود همواره از المان های خاصی استفاده می کند و به عبارتی دارای یک زبان خاص برای طراحی می باشد. وجو چنین مزیتی برای خودروهای دی اس باعث می شود تا با دیدن هر کدام از این خودروها سریعا متوجه شوید با یک دی اس اصیل سر و کار دارید. در حقیقت فرانسوی ها همواره در بحث طراحی به دور از کارهای کپی برداری شده بوده اند و برعکس چینی ها حسن نیت خود را در ارائه کار منحصر به فرد و شخصی سازی شده به درستی نشان داده اند.
یکی از رقبای دی اس ۳ آلفا رومئو میتو ی ایتالیایی است که با وجود طراحی خاص تر اما یک قدم از این هاچبک فرانسوی عقب است. در این مقاله مقایسه ای میان هر دو خودرو انجام می دهیم تا از ویژگی های فنی و ظاهری هر کدام بیشتر خبردار شویم.

دی اس ۳، هاچبک پرطرفدار

این خودرو در بخش ظاهری مانند دیگر محصولات دی اس از المان های لوکسی استفاده کرده است و چنین موضوعی باعث شده تا چهره ی دی اس ۳ نرم تر و دلنشین تر از دیگر هاچبک ها در این رنج قیمتی باشد. هر چند طراحی دی اس به عنوان یک خودروی هاچ بک و شهری بیش از حد لوکس است اما این اتفاق باعث نشده تا ظاهر اسپرت این خودرو به هم بریزد یا دی اس ظاهری متفاوت و عجیب پیدا کند. در آماری که گرفته شده بود طی فروش اقساطی دی اس ۳ بیشترین خودروهایی که فروخته شده بودند سفید رنگ بودند. این مسئله به دور از منطق هم نیست زیرا نمونه ی سفید این خودرو از رنگ های دیگر هماهنگ تر و دلچسب تر به نظر می آید و جلو پنجره ی خودرو با این رنگ تناسب بیشتری دارد.
مدرن بودن طراحی دی اس، زیباتر بودن و کیفیت متریال به کار رفته در این خودرو باعث شده تا دی اس در بخش طراحی بتواند امتیازات بیشتری را کسب نماید و در این بخش برنده شود.
مقایسه قوای فنی
اگرچه دی اس در بحث طراحی یک سر و گرد از میتو بالاتر بود اما هنگام که صحبت ار مشخصات فنی می شود این آلفا رومئو است که باید فخرفروشی کند.
میتو دارای پیشرانه ای با حجم ۱۳۶۸ سی سی و ۴ سیلندر می باشد ضمن اینکه به سامانه ی توئین توربو مجهز است و با سیستم مولتی ایر می تواند راندمان بسیار بالایی را برای میتو رقم بزند. موتور آلفا رومئو میتو قادر است ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند و تا ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی خود را در اختیار این خودرو بگذارد. پیشرانه ی میتو باعث شده تا این خودرو در میان رقبایش از نظر فنی بسیار برتر باشد اما نمی توان به خودروهای دیگر نیز خرده گرفت چرا که میتو یک خودروی اسپرت و ایتالیایی است که بر پایه خودروهای مسابقه طراحی شده است اما محصولات دیگر این سگمنت هر چند هم بهترین باشند در سگمنت خودروهای شهری جای می گیرند.
حال پس از بررسی میتو به سراغ دی اس ۳ می رویم. این خودرو با وجود پایین تر بودن رتبه اش نسبت به رقیب ایتالیایی اما در کلاس خودش بهترین می باشد و با داشتن ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ می تواند گشتاوری ۲۰۵ نیوتن متری را نیز برای خودرو رقم بزند. پیشرانه ی دی اس ۳ به گونه ای طراحی شده که در بیش از ۹۰ درصد مواقع رانندگی در اوج کشش خود قرار دارد و این موضوع یعنی شما در هر لحظه ای که بخواهید می توانید بهترین شتاب را از از دی اس ۳ انتظار داشته باشید. علاوه بر شتاب خوب دی اس ۳ راندمان بالایی نیز دارد که با این وجود خریداران مصرف سوخت بالا برای چنین خودرویی را طبیعی قلمداد می کنند. در صورتی که دی اس ۳ حتی در این زمینه نیز موفق است و توانسته با داشتن قوای حرکتی بالا و قابلیت های آیرودینامیکی مناسب از مصرف سوخت مناسبی نیز برخوردار باشد.
آلفا رومئو میتو خودرویی است که از نظر فنی برتری هایی را نسبت به دی اس دارد اما با وجود اینکه دیگر نمونه ی صفر کیلومتر این خودرو توسط نمایندگی عرضه نمی شود و این خودرو در بحث خدمات پس از فروش نیز تعریفی ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت که فروش اقساطی دی اس نسبت به طراحی بهتری که دارد، ارائه خدمات مناسب تر و البته بازار دست دوم بهتر نسبت به آلفا رومئو میتو وضعیت مناسب تری دارد.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


فروش اقساطی تویوتا فورچونر جدید

فروش بالای اس یو وی های تویوتا همواره مخاطبان شاسی بلندها را شگفت زده کرده است. این برند معرف حضور همه ی دوستداران شاسی بلند است و با وجود کیفیت بالایی که دارد بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است. تویوتا در سگمنت شاسی بلند بسیار فعال بوده و سه محصول متفاوت با نام های پرادو، فورچونر و هایلندر را به بازار ارائه داده است. بیشترین آمار فروش اقساطی تویوتا مربوط به استرالیا می شود و این کشور اعلام کرده که در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار دستگاه اس یو وی از این کمپانی را به فروش رسانده است. این میزان از فروش به طور کلی از مجموع فروش آئودی، ب ام و و لندکروزر بالاتر بوده است و نشاندهنده ی کشش و تمایل اکثریت جامعه به محصولاتی با کیفیت و در رنج قیمتی تویوتا می باشد.

مقایسه تویوتا فوررچونر با برادرانش

ابتدا قوای فنی میان این سه خودروی شاسی را مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک در بخش فنی عملکرد بهتری دارند. هایلندر با پیشرانه ای ۳٫۵ لیتری و بنزینی گیربکسی ۸ سرعته و اتوماتیک دارد که به راحتی می تواند قدرت تولیدی را به چهار چرخ متحرک خودرو منتقل کند. این خودرو دارای ۲۹۰ اسب بخار قدرت است و با ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در صدر پر قدرت ترین خودروهای اس یو وی تویوتا قرار دارد. این خودرو همچنین در مقایسه با برادرهای دیگرش مصرف سوخت بالاتری دارد و این مسئله با توجه به قدرت بیشتر خودرو کاملا طبیعی است اگرچه تویوتا شاید می توانست با احتراق مناسب تر و بهتر سوخت در موتور و استفاده از فناوری های جدیدتر این میزان از مصرف را اندکی کاهش دهد.
پس از هایلندر، پرادو و فورچونر دقیقا در یک رده قرار می گیرند و دارای مشخصات فنی یکسانی می باشند. هر دوی این خودروها از موتوری ۲٫۸ لیتری با ۴ سیلندر بهره می برند که باعث می شود تا ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشند. این دو خودرو نیز مانند هایلندر دارای چهار چرخ متحرک هستند و در این زمینه با کم و کاستی روبرو نیستند. از تفاوت های موجود میان پرادو و فورچونر می توان به مصرف سوخت بالاتر پرادو اشاره کرد که کارشناسان آن را به وزن بالاتر خودرو نسبت می دهند. ضمن اینکه ظرفیت باک پرادو اختلافی ۷۰ لیتری با تویوتا فورچونر دارد و در این زمینه فورچونر گوی رقابت را از دست اعضای دیگر خانواده اش ربوده است. فروش اقساطی تویوتا فورچونر با توجه به جدیدتر بودن این خودرو آمار بالاتری را کسب کرده اما هایلندر همچنان از نظر محبوبیت رتبه ی بالاتری دارد و این رشد آماری در خرید فورچونر را کارشناسان به پای جدید بودن این خودرو نوشته اند.

مورد بعدی که می توان معیار قرار داد و توسط آن سه شاسی بلند تویوتا را مقایسه کرد، مربوط به سواری این سه محصول می شود. تویوتا فورچونر با اینکه جدیدترین محصول این کمپانی است از کیفیت بالاتری در بخش سواری برخوردار نیست و به نوعی پایین ترین رتبه را نیز داراست. محصول بعدی که کیفیت سواری بهتری دارد و در رتبه ی بعدی قرار می گیرد پرادو است و پس از آن هایلندر قرار می گیرد. شاید در این قسمت از مقاله دلیل محبوبیت بالای هایلندر مشخص شده باشد و شما متوجه شده باشید که تویوتا هایلندر به چه دلیل میان خریداران پر استقبال تر است. نکته ی جالب اینجاست که هایلندر برخلاف خودروهای دیگر از ساختار کابین شاسی بلند برخوردار نیست و با سیستمی یکپارچه بدنه ی کراس اوور دارد. شاید همین تفاوت در ساختار بدنه باعث شده تا تویوتا هایلندر سواری بهتری داشته باشد و خریداران این خودرو تجربه ی بهتری از رانندگی با این محصول از تویوتا داشته باشند.

و آخرین موردی که توسط آن شاسی بلندها را مقایسه می کنیم صندلی ها است. در شاسی بلندهای ۷ نفره صندلی ها از اهمیت بالایی برخوردارند و به جز راحتی و ارگونومیک بودن باید قابلیت تا شدن و عملکردهای مکانیکی خوبی را نیز به همراه داشته باشند. این مسئله در هر کدام از خودروها متفاوت است و باید دید هر مخاطب چه توقعی از صندلی های خودرویی که خریداری می کند دارد. صندلی های تویوتا فورچونر مکانیزم بهتری دارند و باز و بسته شدن آنها با نرمی بیشتری صورت می گیرد، در مقابل پرادو آپشن خاصی برای برقی بودن صندلی یا امکاناتش ندارد اما فضای بزرگتری را در داخل خودرو برای سرنشینان در نظر گرفته است و در آخر از همه باید به تویوتا هایلندر اشاره کنیم که طبق نظر خریداران از ساده ترین ورود و خروج در میان محصولات تویوتا برخوردار است.

پس از پایان این مقایسه شاید از خودتان بپرسید کدام محصول از تویوتا مناسب شماست، در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر اهل مسیرهای خارج جاده ای و آفرود هستید یا زیاد به مسافرت های کوهستانی می روید انتخاب شما باید از میان تویوتا فورچونر یا پرادو صورت بگیرد، در غیر اینصورت اگر قصد خرید خودرویی شهری را دارید قطعا هایلندر انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود. در اصل این نیازهای شما خواهد بود که مشخص می کند در این رقابت خانوادگی کدام یک از خودروها را انتخاب نمایید.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


بررسی پرادو 2018

نکته ای که باید در مورد خودروهای شاسی بلند تویوتا اذعان کرد، این است که علاوه بر کاربردی بودن، زیبا و دلفریب هم هستند. زمانی که پرادو به بازار ایران ورود پیدا کرد، تعریف جدیدی از خودروهای SUV و شاسی بلند بوجود آمد. اگر از مالکین پرادو در مورد این خودرو سؤال کنید، اکثر قریب به اتفاق آنها می گویند که بعد از راندن پرادو، دیگر هیچ شاسی بلند دیگری را نمی توانند سوار شوند و این نشان از کیفیت بسیار بالای این بچه غول ژاپنی دارد.

پیش از خواندن ادامه مطلب بازدید از صفحه فروش اقساطی تویوتا را به شما پیشنهاد می کنیم.

پرادو ۲۰۱۸، پیشوند لندکروزر را یدک می کشد؛ این یعنی سطح انتظارات به طور ناخودآگاه از این اتومبیل بالا می روند. چون یک لندکروزر باید جان سخت، مورد اعتماد و با توانایی های متعدد جاده ای و خارج جاده ای باشد. این لندکروز که کوچکترین عضو خانواده لنکروزرها هم هست، به طور رسمی توسط تویوتا، پرادو لندکروزر نامگذاری شده است، اما اکثر طرفداران و خریداران آن را همان پرادو خطاب می کنند.

پرادو؛ محبوب ترین SUV

واقعاً تعریف کردن از پرادو کار بیهوده ای است؛ از موفقیت آن همین بس که در حال حاضر پرفروش ترین SUV اندازه بزرگ در کشور استرالیاست. پرادوهای قبلی آنقدر خوب بودند که واقعاً نیازی به تغییر در آنها حس نمی شد؛ سران تویوتا اما با هوشمندی مدل جدید را دستخوش تغییرات گسترده ای نموده و کاری کرده اند تا مدل جدید با تجهیزات و امکانات بیشتر ولی با قیمت پائین تر، در دسترس عموم قرار گیرد. ماحصل تلاش مهندسین تویوتا منجر به کاهش قیمت ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ دلاری (بسته به مدل) در قیمت پرادوی جدید شده است.

تویوتا برای هدف قرار دادن طیف بیشتری از مشتریان، پرادو را در مدل پایه GX و مدل بزرگ تر GXL عرضه می کند. مدل هفت نفره GXL متخص خانواده های پر جمعیت عرضه خواهد شد. مدل GXL از چراغ های جلوی Bi-LED، چراغ های روشنایی در روز، مه شکن های LED، شیشه دودی، باربند، رکاب های کناری، هفت صندلی، فرمان تغییر شکل پیدا کرده و سیستم کنترل آب و هوایی سه منطقه ای بهره می برد. البته به هیچ عنوان نباید مدل GX را سطح پائین تلقی کرد؛ چون حتی بدون این تجهیزات هم ارزش خرید بالایی دارد.

در واقع چشم پوشی از مدل پایۀ پرادو، که از جعبه دنده اتوماتیک هم بهره می برد، بسیار سخت است. البته از نقاط ضعف آن نیز نباید به راحتی عبور کرد. پرادو GX از رینگ های ۱۷ اینچ آلیاژی بهره می برد که هماهنگی چندان مناسبی با ابعاد خودرو ندارند. اما نقطه ضعف اصلی پرادو GX رینگ های آن نیستند، بلکه آینه بغل های مشکی رنگ آن که ناهماهنگ با رنگ بدنه بوده و همچنین دستگیره های در آن هستند.

تفاوت مدل GX با GXL

هر دو مدل GX و GXL با گیربکس دستی و به ترتیب با قیمت های ۵۳,۴۹۰ و ۵۹,۹۹۰ در دسترس هستند. پیشنهاد ما این است که از جعبه دنده دستی پشم پوشی کنید و به سراغ مدل اتوماتیک بروید. چنین تصمیمی برای شما ۳۰۰۰ دلار بیشتر آب خواهد خورد، اما این کار ارزش هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تمام مدل های اتوماتیک پرادو، به سیستم هشداردهنده پیش از وقوع تصادف (PCS) با قابلیت تشخیص عابرین و ترمز خودکار مجهز هستند. علاوه بر اینها مدل های اتوماتیک از کروز کنترل فعال (ACC)، سیستم هشداردهنده خروج از لِین و همچنین نوربالای اتوماتیک بهره می برند. پیش از عرضه پرادو ۲۰۱۸، پیشرفته ترین تجهیزات ایمنی تنها مختص مدل های VX و Kakadu بودند؛ تویوتا با مجهز کردن پرادوهای جدید به این سیستم ها، کاری کرد تا منتقدین این کمپانی را تحسین کنند.

با انتخاب مدل ۶ سرعته اتوماتیک، ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تحت اختیار شما است، همچنین از یدک کش قوی تری که مجهز به ترمز بوده و توانایی کشش اجسامی تا ۳۰۰۰ کیلوگرم را دارد، بهره خواهید برد. (یدک کش مدل اتوماتیک ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته و ۵۰۰ کیلوگرم نیروی کششی بیشتری نسبت به مدل دستی دارد.) علاوه بر اینها مدل های اتوماتیک GXL از قفل دیفرانسیل عقب بهره می برند.

می توانید مدل GX را با پرداخت ۲۵۵۰ دلار اضافه، با صندلی های هفت نفره سفارش دهید. در مدل GXL نیز می توان با پرداخت ۳۵۰۰ دلار، تریم چرم برای کابین، صندلی های جلوی برقی دارای سیستم تهویه و همچنین صندلی های ردیف دوم و سوم مجهز به گرم کن، بهره برد.

طراحی خارجی پرادو ۲۰۱۸

در ظاهر پرادوی ۲۰۱۸، تأکید مهندسین تویوتا بیشتر بر روی بهبود قابلیت های رانندگی پرادو بوده است. مثلاً قسمت میانی درپوش موتور به شکل فرو رفته طراحی شده تا راننده دید بهتری به مسیر داشته باشد. همچنین فرم گلگیرها نیز تغییر پیدا کرده تا راننده راحت تر ابعاد خودرو را تشخیص دهد. طرح جلوپنجره نیز دستخوش تغییراتی شده و میله های عمودی آن وظیفه خنک کردن پیشرانه را بهتر از قبل انجام خواهند داد.

در طراحی پرادو ۲۰۱۸، به قابلیت های آفرود و عبور از مسیرهای صعب العبور نیز توجه ویژه ای شده است؛ این موضوع را می توان از تغییر شکل بامپرهای جلو و عقب و برآمده شدن لبه های آنها به سمت داخل، فهمید. چراغ های جلو نیز به شکلی طراحی شده اند که نور آنها هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و تغییر زاویه دماغه خودرو، بر روی زمین تابیده شوند.

بیشترین تغییرات، در کابین پرادو صورت گرفته است. طرح ادوات و تجهیزات داشبورد تقریباً مشابه مدل ۲۰۱۷ است، اما کیفیت آن به مراتب بالاتر رفته است. سایز مانیتور بزرگ تر شده و حالا از سیستم مسیریابی ماهواره ای نیز بهره می گیرد. صندلی های پرادو ۲۰۱۸، بسیار راحت بوده و با لمس کردن آنها به کیفیت بالای آنها پی خواهید برد، اما نسبت به برچسب قیمت ۶۰ هزار دلاری، کمی قدیمی به نظر می رسند. می توان با پرداخت هزینه، روکش های مرغوبی را برای پرادو، همانند آنچه در مدل RAV4 دیده بودیم، سفارش داد.

صندلی های ردیف دوم پرادو ۲۰۱۸ بسیار جادار و راحت هستند، همین مسأله پرادو را به خودرو پرطرفدارای برای خانواده ها تبدیل کرده است. همچنین مالک به راحتی می تواند با خواباندن صندلی های ردیف سوم، فضای بسیار بزرگی بوجود آورد. به علت تعبیه مخزن سوخت اضافه در پرادو، لاستیک زاپاس به قسمت عقب خودرو منتقل شده و به سمت بیرون باز می شود. صندوق عقب پرادو از فضای چندان زیادی در قسمت عقب بهره نبرده و به سختی می توان آن را مناسب مصارف خانوادگی تلقی کرد.

پرادوی جدید منحصراً توسط یک پیشرانه دیزل عرضه می شود. پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر توسط تویوتا کنار گذاشته شده و به جای آن از یک موتور توربو دیزل ۲٫۸ لیتری به عنوان قوای محرکه اصلی، استفاده می شود. در این پیشرانه گشتاور عظیم ۴۵۰ نیوتن متری از دور موتور پائین ۱۶۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده است.

جمع بندی

فارغ از اینکه کدام مدل پرادو را برای خرید انتخاب می کنید، مطمئناً از خرید خود پشیمان نخواهید شد. این خودرو هر آنچه که یک خانواده پر جمعیت از یک خودروی شاسی بلند انتظار دارد را برآورده می کند. به جرأت می توان گفت پرادوی ۲۰۱۸، تاکنون بهترین پرادوی تاریخ بوده است. بهبود چشمگیر در سطح تجهیزات ایمنی، تغییرات متعدد در عملکرد خودرو، تعبیه یدک کش قدرتمند تر و اصلاحات متعدد در کابین، ارزش خرید پرادو ۲۰۱۸ را بسیار بالا برده اند. با اعتماد به نفس می توان گفت که پرادوی جدید نه تنها چیزی کمتر از تویوتا لندکروزر ۲۰۰ GXL ندارد، بلکه به عنوان رقیبی هم برای آن خودرو محسوب خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید اقساطی تویوتا پرادو ۲۰۱۸ از صفحه فروش اقساطی تویوتا پرادو ۲۰۱۸ دیدن فرمائید.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

بررسی تخصصی بی وای دی byd s6

بدون دیدگاه

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


فروش اقساطی بی وای دی اس6

تب خرید شاسی بلندها این سال‌ها انقدر زیاد شده است. که مردم  ایران بعد از امریکا و کانادا و امارات جزو ده کشور  متقاضی خرید خودروهای شاسی‌بلند هستند. با توجه به بازار خوب کراس اوور ها و خودروهای suv ، شرکت‌های ایرانی نیز اقدام به واردات و مونتاژ خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور کرده‌اند.

یکی از شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت کرمانیا است، که با همکاری شرکت بین‌المللی BYD اقدام به مونتاژ خودروهای برقی، هیبریدی و احتراقی کرده است.شرکت BYD در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را در زمینه تولید باتری­های قابل شارژ در چین و با ۲۰ نفر آغاز نمود. نام این شرکت سرواژه های شعار آن Build Your Dreams‌ به معنای رویاهایت را بساز، است.

شرکت خودروسازی BYD در حال حاضر بیش از ۲۰ مدل خودروی سواری و اتوبوس و لیفتراک تولید می کند و یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی به شمار می رود.

این خودرو اولین مدل SUV شرکت چینی BYD است که به‌صورت مستقل توسط این شرکت طراحی و ساخته‌شده است. احتمالاً دیدن خودروی بی وای دی اس ۶ ، شمارا یاد طراحی‌های خودروساز ژاپنی یعنی تویوتا/ لکسوس می‌اندازد. شرکت BYD برای طراحی خودروی S6 ،  از پلت فرم لکسوس RX 350 نسل دوم که بین سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۸ تولیده شده، بهره گرفته است .

نسل اول BYD S6 برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه گوانگجو رونمایی شد. S6 به لطف اقبال عمومی بازار به خودروهای SUV، تناسبات و بزرگی مشهودش، طراحی و امکانات داخلی و استاندارد ایمنی بالا، توانست مبدل به خودروی محبوبی شود. خودروی بی وای دی اس ۶۶ در سال ۲۰۱۲ توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال را در چین به‌دست بیاورد و که نشان از کیفیت و طراحی مدرن این خودروی زیبای چینی است.

سپند خودرو نماینده فروش محصولات متنوع بازار خودروی ایران نیز با توجه به استقبال عمومی نسبت به خودروهای چینی باکیفیت و نیازسنجی مشتریان عزیز ایرانی ، به زودی فروش اقساطی بی وای دی اس ۶ را در دستور کار قرار خواهد داد و با شرایط ویژه و تحویل فوری خودرو آماده خدمت رسانی احسن به هموطنان عزیز می باشد.

 

 طراحی ظاهری :

طراحی شاسی و بدنه خودرو یک کپی زیبا از نسل دوم لکسوس سری RX است . اما بی وای دی با تغییر در سپرها و طراحی جدیدتر چراغ های جلو و به روز تر کردن ایمنی و تجهیزات رفاهی خودرو سعی بر معرفی کردن یک خودروی روز و جدیدتر است. چراغ های جلو بسیار ساده و شیک طراحی شده اند در داخل چراغ ها از فناوری زیون و چراغ روز استفاده شده است . در نماهای جانبی تفاوت چشمگیری با خودروی لکسوس ار ایکس ۳۵۰ ندارد و در انتهای خودروی نیز سپرهای جدید با اضافه شدن دیفیوزر نمای اسپرت و مدرن به اس ۶ می دهند.

طراحی داخلی :

طراحی داشبورد BYD S6 خیلی ساده و تجهیزات الکترونیکی به خوبی بر روی آن قرار گرفتند. قسمت میانی داشبورد شامل یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی با سیستم مسیریابی GPS می‌شود. صفحه نمایشگر از نوع  TFT است که روشنایی متوسطی را در نور روز نشان می دهد.

سیستم صوتی خودرو دارای ۹ بلندگو تیونر دار و  قابلیت اتصال بلوتوث و درگاه‌های USB+AUX است.

فرمان این این خودرو از کلیدهای تعبیه شده برای کنترل راحت تر تجهیزات داخلی، مثل بلندی صدا بلندگوها، اتصال بلوتوث،مدیریت صفحه نمایشگر و غیره مجهز شده است. سیستم تهویه سرنشین‌های جلو به صورت دو کاناله بوده و کاملا اتوماتیک است. فضای عمومی کابین برای پنج نفر سرنشین بزرگسال، کاملاً جادار و کافی است. پوشش داخلی از مواد نرم و به صورت سفارشی از چرم می‌باشد. کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و پنل درب‌ها نیز به اندازه کافی خوب هستند ولی متاسفانه از جنس خشک استفاده شده اند.

کابین بی‌وای‌دی S6 با توجه به اینکه هم‌اندازه‌ لکسوس RX350 است، (با توجه به این که لکسوس خودرویی ۷ نفره است)، در بی وای دی اس ۶ شما می توانید به خوبی ۵ سرنشین بلندقد را جای ‌دهید. جنس صندلی‌ها چرم مصنوعی است و در خودرویی با این کلاس قیمت، رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. استفاده از دوخت قرمز در صندلی های چرمی بی وای دی، نمایی اسپرت را به ذهن خریدار منتقل می کند .

متریال استفاده شده در استراحتگاه بازوی داخل درها نیز، از  پوشش نرم هستند،که حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. دستگیره‌ی درها نیز، از کروم براق، تهیه شده‌اند.که حس لوکس بودن را به نمای بیرونی خودروی اس ۶ می دهد.

پیشرانه :

مدل عرضه شده اس ۶ در بازار ایران که در لیست فروش اقساطی بی وای دی سپند خودرو نیز قرار دارد امکانات کاملی داشته و  مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری ساخت میتسوبیشی با  ۱۶۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه  و  ۲۲۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ هزار دور بر دقیقه  گشتاور می‌باشد.

گیربکس اتوماتیک مورد استفاده در  این خودرو ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه یا همان (DCT)  با قابلیت تیپترونیک یا دستی است که قدرت موتور را تنها به چرخهای جلو منتقل می کند. حداکثر سرعت اعلامی این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و وزن خالص ان  در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم بوده و دارای ۴٫۸۱ متر طول، ۱٫۸۵۵ متر عرض و ۱٫۷۲۵ متر ارتفاع می باشد.

ایمنی :

وجود ۶ کیسه‌هوای ایمنی و چند آپشن ایمنی دیگر باعث شده تا اس۶ از موسسه استاندارد ایمنی چین ۵ ستاره دریافت کند، بنابراین با خرید بی‌وای‌دی اس ۶ یک خودروی ایمن را دریافت خواهید کرد.

تجهیزات و امکانات

  • صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)
  • بسته شدن شیشه های همزمان با قفل نمودن دربها
  • دارای حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO
  • صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ ، تنظیم سرویس های دوره ای و دارای Trip Computer
  • سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا
  • صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در ۸ حالت
  • دستگیره های داخلی روکش کروم
  • آینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن
  • اسپویلر عقب
  • هشدار فعال بودن ترمز دستی
  • هشداربسته نبودن کمربند سرنشینان جلو و باز بودن درب ها
  • فرمان و صندلی های چرمی
  • کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان
  • صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل
  • آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه قطب نمای الکترونیکی
  • سانروف دو حالته
  • روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Automatic Headlight)
  • چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)
  • چراغ خوشامد گویی بر روی آینه های جانبی(Welcome Light)
  • ورود بدون کلید
  • دوربین دید عقب
  • دوربین دید جانبی آینه سمت راست
  • سیستم کروز کنترل
  • آنتن سقفی
  • دارای اسپویلر عقب رنگ بدنه
  • لوگوی عقب LED
  • شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا
  • سیستم مولتی مدیا
  • قابلیت پخش DVD
  • مسیریاب با نقشه ایران(GPS)
  • مانیتور لمسی ۷ اینچ
  • ۹ بلندگو، بلوتوث، پورت USB+AUX

تجهیزات داخلی

  • کمربند ایمنی سه نقطه ای صندلی های جلو و عقب با هشدار بسته نبودن کمربند سرنشینان جلو
  • پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب
  • چراغ رکاب با لوگوی BYD
  • تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
  • کاور کشویی بار
  • پورت ولتاژ خروجی ۱۲ ولت در قسمت بار
  • لاستیک زاپاس با سایز اصلی و رینگ آهنی
  • صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی
  • قابلیت تنظیم هشدار سرعت بیش از حد مجاز
  • آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه قطب نمای الکترونیکی

تجهیزات ایمنی

  • قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت PIC
  • ۴ عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و ۲ عدد سنسور پارک جلو
  • استارت دکمه ای
  • سیستم ترمزهوشمند BOS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • دارای ۶ کیسه هوای ایمنی در ۱۰ نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

معرفی وب سایت نازپلاس

بدون دیدگاه

بررسی تخصصی ام جی ۶ (MG 6)

بدون دیدگاه

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


ام جی 6

معرفی ام جی ۶

کمپانی ام جی با وجود اینکه امروزه به عنوان یک برند چینی به شمار می رود، اما می توان با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات این برند اقدام به خرید کرد. علت آن نیز حضور مهندسان انگلیسی این شرکت در طی فرایند طراحی محصولات این شرکت است. این موضوع باعث شده تا خودروهای تولیدی ام جی یک پله بالاتر از دیگر خودروهای چینی قرار بگیرند. یکی از محصولات این شرکت که در قالب و شکل یک سدان اسپرت، اما خانوادگی عرضه شده است ام جی ۶ می باشد. ام جی ۶ را به جرأت می توان به عنوان یکی از قدرتمند ترین، زیباترین و پرامکانات ترین ها در سبک و محدوده قیمتی خود دانست. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی، طراحی، تجربه رانندگی و امکانات و امنیت این خودرو می پردازیم. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

ضمنا شما می توانید از طریق بخش فروش اقساطی ام جی ۶ نسبت به خرید این خودروی جذاب و خوش ساخت با بهترین شرایط ممکن اقدام کنید.

طراحی ام جی ۶

همانطور که گفتیم این خودرو در قالب یک سدان خانوادگی جادار اما با شکل و ظاهری اسپرت طراحی شده است. طراحی قسمت جلویی این خودرو (مخصوصاً در قسمت چراغ ها) شباهت بسیار زیادی به مدل شاسی بلند این شرکت یعنی ام جی جی اس دارد. طراحی خطوط تیز و رو به جلوی روی کاپوت نیز نشان از زبان طراحی همیشگی ام جی دارد. گویا ام جی روح طراحی جوان پسند و اسپرت خود را در همه خودروهای تولیدی خود می دمد. در قسمت پشتی این خودرو نیز از چراغ هایی با سیستم نورپردازی جدید استفاده شده است. ام جی ۶ دارای سانروف دو حالته و شیشه های ضد اشعه می باشد و همچنین رینگ های این خودرو نیز رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی می باشند.

طراحی ام جی 6

طراحی داخلی ام جی ۶ نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و از آن جمله می توان به جنس روکش صندلی ها و غربیلک فرمان از چرم ضد لرزش اشاره کرد. طراحی المنت های داخلی و طراحی کلی داخل خودرو نیز کاملا مدرن و به روز می باشد.

طراحی داخلی ام جی 6

مشخصات فنی ام جی ۶

ام جی در مشخصات فنی نیز دست پری دارد. موتور ۴ سیلندر توربوشارژ با حداکثر قدرت موتور ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر، در ده ثانیه سرعت خودرو را از ۰ به ۱۰۰ می رساند. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان ویژگی هایی است که دوستداران خودروهای اسپرت را به وجد می آورد و در ام جی ۶ نیز با این ویژگی ها رو به رو هستیم. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت آن نیز ۷٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

تجربه ی رانندگی با ام جی ۶

طراحی مهندسی این خودرو به گونه ای است تا تجربه ی لذت بخشی از رانندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. تغییر مسیر به نرمی صورت می گیرد و تعادل ماشین در پیچ ها به خوبی حفظ می شود.

تجربه رانندگی با ام جی 6

زمانی که خودرو در شرایط سخت کنترلی قرار گیرد، شما به راحتی می توانید با سیستم فرمان و پدال همه چیز را تحت کنترل داشته باشید. تنها چند مورد از امکانات بسیار زیاد این خودرو عبارتند از: فرمان تلسکوپی چهار جهته، مجهز به سنسور سرعت، ۶ عدد ایربگ، استارت دکمه ای، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، کروز کنترل، نشانگر باد تایر، تنظیم برقی صندلی های جلو ، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و امکانات دیگری که برای این خودرو فراهم شده است.

امنیت و قابلیت اطمینان

در مدل های جدید اشکالات مربوط به سیستم ترمز با به کارگیری دیسک های جلو با سیستم خنک کننده و همچنین تکنولوژی های به روز از قبیل ABS، EBD، EBA رفع شده است. ۶ کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای از تمامی سرنشین ها به هنگام تصادفات محافظت می کند. این خودرو از قابلیت قفل اتومات درب ها بعد از حرکت نیز پشتیبانی می کند. همچنین در طراحی بدنه این خودرو نیز از فناوری استاندارد USD نیز استفاده شده است.

ایمنی ام جی 6

نشانگر باد تایر هم یکی از آپشن های امنیتی می باشد. سیستم هدایت دقیق که در بخش قبل به آن پرداختیم نیز باعث بالا بردن قابلیت اطمینان در این خودرو گردیده است. سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند و سیستم روشن شدن اتوماتیک فلاشر بعد از ترمز های شدید نیز از دیگر ویژگی های ایمنی این خودروی جذاب چینی-انگلیسی می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به امکاناتی که در مورد این خودرو و شرایط فروش اقساطی ام جی ۶ توضیح دادیم، می توانییم بگوییم که نسبت به کیفیت و آپشن های موجود و مقایسه آن با قیمت، ام جی ۶ خودرویی با کیفیت قابل قبول می باشد.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

معرفی ام جی جی اس (MG GS)

بدون دیدگاه

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


معرفی ام جی جی اس

معرفی ام جی جی اس

MG که اصالتی انگلیسی دارد و اکنون در مالکیت چینی ها قرار دارد، اخیرا به معرفی ام جی جی اس پرداخته است. این خودرو اولین خودروی کراس اور این شرکت محسوب می شود. ام جی تا به حال در پی ساخت خودروهای شاستی و کراس اور نبوده است، اما با تولید این خودرو نشان داده است که قصد دارد با روند بازار خودرو حرکت کند و البته سبک و سنت محصولات سابق خود را نیز در این محصول جدید حفظ کرده است. ما نیز در سپندخودرو به معرفی ام جی جی اس و بررسی تخصصی این محصول جدید از شرکت ام جی می پردازیم.

ضمناً امکان فروش اقساطی ام جی جی اس با شرایط استثنایی در سپندخودرو فراهم شده است و شما می توانید به راحتی این خودروی زیبا و خوش ساخت را بهترین شرایط خریداری کنید.

مشخصات فنی و پیشرانه ام جی جی اس MG GS

این خودرو با دو مدل به بازار عرضه شده است. یکی از آن ها مدل دو لیتری بنزینی است که مدل اصلی می باشد و برای بازارهای چین و ایران تولید شده است و مدل دیگر آن نیز مدل ۱٫۵ لیتری توربو شارژ بنزینی است و حاصل همکاری ام جی و جنرال موتورز می باشد. این مدل نیز مخصوص بازار آمریکا، اروپا و به طور مخصوص برای بازار انگلستان می باشد.

خودروی GS مدل دو لیتری مجهز به پیشرانه ای با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن است که می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۸٫۵ ثانیه رقم بزند. نهایت سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. مدل یک و نیم لیتری این خودرو نیز با ۱۶۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در کمتر از ۱۰ ثانیه از ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت این مدل نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

معرفی ام جی جی اس در سپندخودرو

میزان مصرف سوخت نیز در مدل ۲ لیتری توربوشارژ حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در مدل یک و نیم لیتری نیز حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

ام جی جی اس از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد که به علت دارا بودن دو کلاچ تعویض دنده را نیز بسیار سریع انجام می دهد. همچنین امکان تعویض دنده از قسمت پدال های پشت فرمان و به صورت دستی نیز برای راننده فراهم شده است.

مشخصات ظاهری ام جی جی اس

اولین تلاش ام جی برای تولید یک خودروی کراس اور در سال ۲۰۱۳ و با طراحی یک مدل مفهومی با نام CS مطرح شد. سپس در سال ۲۰۱۵ اولین نمونه از خودروی کراس اور این شرکت با تغییر نامی جزئی به GS معرفی شد.

در طراحی این محصول روح خودروهای اسپرت دمیده شده است و این خودرو در مقام یک شاسی بلند به تمام معنا ظاهر نشده است. این موضوع را با یک نگاه کلی به طراحی این محصول می توان دریافت کرد. مخصوصا در قسمت جلوی این خودرو زبان طراحی اسپرت و همیشگی MG حفظ شده است.

کاملترین و تخصصی ترین معرفی ام جی جی اس در سپندخودرو

ام جی جی اس در قسمت طراحی چراغ های جلو نیز به سبک خود پیش رفته است و حالت اسپرت و کوچک چراغ های خود را حفظ کرده است. البته بیشتر خودروهای سبک کراس اور با چراغ های بزرگتر از این اتومبیل عرضه می شوند. طراحی داخلی این محصول نیز به سبک همیشگی محصولات این شرکت بسیار لوکس، اسپرت و زیباست. در مجموع سبک طراحی این کراس اور جذاب به سمت سبک اسپرت کشیده شده است و ظاهر بسیار جذاب و خاصی را برای آن به وجود آورده است.

معرفی ام جی جی اس و بررسی کامل ام جی جی اس

آپشن های MG GS

مدل دو لیتری این خودرو که مخصوص بازارهای ایران و چین است آپشن های بالاتری نسبت به مدل دوم این خودرو یعنی مدل یک و نیم لیتری آن دارد. استارت دکمه ای، آینه برقی، سیستم ضد حرکت به سمت عقب در شیب ها، سانروف، چراغ های مه شکن، ترمز دستی الکتریکی، روشن خاموش کردن بدون کلید و اندازه گیری فشار باد لاستیک ها از جمله آپشن ها این خودرو هستند. همچنین آپشن های اضافی نیز وجود دارد که باید هزینه اضافه بابت مدل های بالاتر برای آن ها پرداخت کنید.

یکی از ویژگی هایی که در معرفی ام جی جی اس از آن یاد شد جادار بودن این خودرو بود

گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل AWD، روشن شدن چراغ ها به صورت اتوماتیک، رینگ های اسپرت ۱۸ اینچ، کروز کنترل، تنظیم ارتفاع چرخ های جلو، سنسور پارک، دوربین عقب، باربند فلزی، بسته شدن سانروف و چندین آپشن دیگر نیز از آپشن های اضافی این خودرو می باشند.

ایمنی و تست تصادفات

در بحث ایمنی نیز ام جی جی اس خودروی استانداردی محسوب می شود. این خودرو دارای ۶ ایربگ است که ۴ عدد از آن ها در جلوی و دو کیسه هوای پرنده نیز در قسمت عقب قرار دارد. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو نیز می توان به کمربند های ایمنی پیش کشنده برای صندلی های جلو اشاره کرد. سیستم کنترل ترمز در پیچ و سیستم های توزیع قدرت ترمز و جلوگیری از انحراف خودرو و همچنین سیستم افزایش دهنده قدرت ترمز از دیگر تجهیزات و سیستم های ایمنی این اتومبیل می باشد.

جمع بندی از معرفی ام جی جی اس

در مجموع ام جی جی اس را می توان یک کراس اور اسپرت و با مشخصات فنی خوب توصیف کرد و درست نیست اگر آن را با دیگر خودروهای چینی بی کیفیت مقایسه کنیم. البته آپشن های به کار رفته در این خودرو می توانست جذاب تر و متنوع تر باشد. طراحی این محصول نیز در رده بالایی قرار می گیرد و از نظر ظاهر جذابیت کافی را برای مخاطبان خود دارد. در مورد ایمنی خودرو نیز تحلیل ها مثبت ارزیابی شده اند و می توان این خودرو را یک خودروی استاندارد دانست. اگر به دنبال یک کراس اور گستاخ و قدرتمند هستید ام جی جی اس می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد.

آپشن های مطرح شده در معرفی ام جی جی اس

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


تجربه رانندگی با هوندا اینسایت 2019

از ۳۰ سال گذشته تا حالا بارها شنیده ایم که خودروهای هیبریدی قرار است بازار را تصاحب کنند، اما هیچ گاه به طور جدی این اتفاق نیفتاده است. اما ظاهراً اینبار دیگر واقعاً باید گفت آینده از آنِ هیبریدی هاست؛ چون کمپانی هوندا به شکلی جدی عزم خود را جزم کرده که تا پیش از سال ۲۰۳۰، خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی دو سوم فروش جهانی این کمپانی را به خود اختصاص بدهند. در ادامه نوشتار در مورد تاریخچه هوندا اینسایت برای شما خواهیم گفت و نگاهی به نسل سوم و جدیدترین مدل اینسایت خواهیم انداخت.

پیش از خواندن ادامه مقاله، از شما دعوت می کنیم شرایط فروش اقساطی محصولات هوندا توسط شرکت سپندخودرو را مطالعه کنید.

اولین نسل هوندا اینسایت (Insight) هیبریدی در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد و غوغایی به پا کرد. اینسایت آنقدر بازدهی بالایی داشت که مهندسین موتور جت ناسا لب به تحسین از آن گشودند. اینسایت نسل اول با آن ظاهر عجیب، سالها از زمان خود جلوتر بود و به دلیل ویژگی های سنت شکنانه اش خودروی محبوب علاقه مندان به فیزیک محسوب می شد. طراحان ژاپنی برای به حد اعلاء رساندن قابلیت های آیرودینامیکی و به حداقل رساندن مقاومت خودرو در برابر باد، قسمت عقب اتومبیل را باریک تر از جلوی آن طراحی کرده بودند. از همه اینها گذشته اعجوبۀ هوندا فقط ۳ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند!

هوندا اینسایت نسل اول در سال 1999 عرضه شد

اولین نسل هوندا اینسایت در سال ۱۹۹۹ عرضه شد

 

نسل دوم اینسایت در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و با وجود اصلاحات و امکان حمل بیش از دو سرنشین، توان مبارزه در میدانی که حریف قدرتمندی چون تویوتا پریوس در آن جولان می داد را نداشت و تنها ۲۰ هزار عدد از آن فروش رفت. هوندا چاره ای جز توقف تولید این مدل نداشت.

حالا نسل سوم اینسایت در برابر دیدگان ماست و به زودی عرضه خواهد شد. اینسایت جدید تنها ۴٫۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند. اینسایت شباهت هایی انکارناشدنی با نسل دهم سیویک دارد. در واقع اگر دقیق تر به اینسایت نسل جدید نگاه کنید شباهت های بسیاری بین این خودرو و هوندا سیویک می بینید. جالب است بدانید شاسی، سقف، پنل های عقب و همچنین بسیاری از ادوات داخلی اینسایت دقیقاً مشابه سیویک است.

هوندا اینسایت مدل 2019 شباهت های زیاید با سیویک نسل دهم دارد

این شباهت بیش از حد، به دلیل نوع پلتفرم سیویک است که مناسب خودروهای هیبریدی طراحی شده است. هوندا با این کار صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه ها کرده و از طراحی و تولید یک شاسی کاملاً جدید برای خودرویی که ممکن است تنها چند ده هزار فروش در کلاس خود داشته باشد، خودداری کرده است.

اینسایت جدید در سه مدل EX, LX و Touring و با پیشرانه دو موتوره هیبریدی نسل سوم ساخت هوندا عرضه خواهد شد. این پیشرانه در همه مدل ها یکسان است. به وسیله این موتور پیشرفته می توان بسته به نیاز راننده و شرایط، خودرو را به یک خودروی هیبریدی موازی، هیبریدی سری و یا تمام الکتریکی تبدیل کرد. این مفاهیم را در ادامه توضیح خواهیم داد.

پیشرانه بنزینی از نوع ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه بنزینی به گونه ای برنامه ریزی شده است که در دورهای بالا به بیشترین بازدهی می رسد. موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخار نیرو و ۲۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک موتور الکتریکی کوچک نیز وظیفه استارتر و ژنراتور را برعهده دارد. موتور الکتریکی و بنزینی روی هم رفته ۱۵۱٫۵ اسب بخار نیرو تولید می کنند.

هوندا اینسایت 2019 از جدیدترین نسل موتورهای پیشرفته الکتریکی ساخت هوندا بهره میگیرد

به طور کلی به سه روش می توان هوندا اینسایت را به حرکت درآورد:

  • EV Drive: در این حالت تنها از موتور الکتریکی برای به حرکت در آوردن خودرو استفاده می شود.
  • Hybrid Drive: در این حالت باز هم موتور الکتریکی چرخ ها را به حرکت در می آورد با این تفاوت که موتور بنزینی نیز روشن بوده و ژنراتور یا باتری ها را شارژ می کند. به این حالت هیبریدی سری می گویند.
  • Engine Drive: در این حالت که مخصوص رانندگی در مسیرهای جاده ای با سرعت یکسان است، موتور بنزینی مستقیماً چرخ های جلو را به چرخش در می آورد. به این حالت هیبریدی موازی می گویند.

در هر سه حالت بالا نیز می توان بسته به نیاز راننده، یکی از حالت های رانندگی Eco, Normal یا Sport را انتخاب کرد. همچنین سه حالت ترمزگیری احیایی (Regenerative Braking) نیز برای تبدیل انرژی حاصل شده از ترمز به الکتریسیته وجود داشته و بهره وری را بیش از پیش بالاتر برده است.

تجربه رانندگی با هوندا اینسایت ۲۰۱۹

خوشبختانه فرصت شد تا مدل Touring که بالاترین سطح امکانات و تجهیزات دارد را برانیم. اولین چیزی که جلب توجه می کند عایق بندی خوب کابین و به گوش نرسیدن صدای پیشرانه یا محیط پیرامون در سرعت های پائین است؛ حتی با روشن شدن موتور بنزینی در سرعت های کم نیز آرامش کابین برهم نمی خورد. تنها با فشردن پدال گاز و شتابگیری، صدای موتور بنزینی را خواهید شنید.

کابین هوندا اینسایت 2019 از بی صداترین هاست

در صورت تخته گاز کردن، موتور الکتریکی نیز وارد کار شده تا در همراهی با موتور بنزینی، اتومبیل را با سرعت بیشتری به جلو برانند. در مسیرهای جاده ای موتور بنزینی مستقیماً به چرخ های جلو متصل شده و موتور الکتریکی از جریان خارج می شود. فرمان پذیری عالی اینسایت ما را غافلگیر کرد و به طور کلی در مقایسه با پریوس، هندلینگ بسیار بهتری دارد.

با ثبت شتاب توسط گوشی آیفون متوجه شدیم هوندا اینسایت در مدت زمان ۸٫۳۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و پریوس همین مسافت را در ۱۰٫۳۴ ثانیه طی می کند. این مقایسه دقیق نیست اما در نوع خود جالب است. کمپانی هوندا نیز خود اعلام کرده بود محصولش ۱٫۵ ثانیه از پریوس سریع تر بوده و زیر ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. ادعایی که رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است.

تویوتا پریوس یا هوندا اینسایت؟

در حال حاضر این دو خودرو حاکمان بی چون و چرای دنیای خودروهای هیبریدی بوده و مشتریان در دو راهی انتخاب بین این دو اتومبیل قرار گرفته اند. به طور خلاصه اگر به دنبال هندلینگ بهتر هستید اینسایت را انتخاب کنید. هوندا اینسایت هیبریدی از تاریخ ۲۹ جون سال ۲۰۱۸ با قیمت ۲۳۷۲۵ دلار برای مدل پایه و ۲۸۹۸۵ دلار برای مدل تورینگ، به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اما اگر مصرف سوخت کمتر (در حد چند میلی لیتر) برای شما مهم تر است، پریوس را که به قیمت ۲۴۴۰۰ در مدل پایه و ۳۴۴۹۰ در مدل کامل هم اکنون در دسترس است را برای خرید انتخاب کنید.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

دوستان