نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


بررسی سانگ یانگ رکستون 2018

سانگ یانگ رکستون (SsangYong Rexton) یک خودروی شاسی بلند 7 نفره چهار چرخ متحرک (4×4) است. این خودرو از دیفرانسیل های عقب قفل شونده در عقب بهره برده و می توان گفت یک خودروی آفرود کلاسیک است. رکستون فقط با یک نوع پیشرانه 2.2 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل عرضه می شود. خریدار می تواند از بین جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک (که ساخت مرسدس بنز است)، یکی را انتخاب کند.

نیروی پیشرانه به طور پیش فرض به چرخ های عقب منتقل می شود مگر اینکه راننده وارد مسیرهای خارج جاده ای و صعب العبور شده و حالت چهار چرخ متحرک را از کنسول میانی انتخاب کند. سانگ یانگ رکستون در سه تریم EX, ELX و Ultimate عرضه می شود. مدل EX دارای هفت صندلی، جعبه دنده دستی، رینگ های 17 اینچی آلیاژی، چراغ ها و برف پاک کن های اتوماتیک، سنسور پارک، ترمز خودکار هنگام تصادفات و سیستم کمکی حرکت بین خطوط و با قیمت 27500 یورو عرضه می شود.

آیا می دانستید امکان فروش اقساطی محصولات سانگ یانگ با شرایط آسان در سپند خودرو فراهم شده است؟ برای اطلاعات بیشتر از صفحه فروش اقساطی سانگ یانگ دیدن کنید.

مدل ELX از امکانات بیشتری برخورداری بوده و مدل Ultimate نیز تمام آپشن ها را داشته و از چرم مرغوب بهره می برد. سانگ یانگ رکستون خودرویی است که برای مسیرهای آفرود طراحی شده و طبق اعلام سازنده پنج سال گارانتی فارغ از مسافت طی شده دارد. اگرچه رکستون از لحاظ اندازه و تجهیزات در حد خودروهایی مثل لند روور دیسکاوری و بی ام و X5 است، اما به هیچ عنوان رقیبی برای خودروهای ذکر شده نیست.

رانندگی با سانگ یانگ رکستون

موتور 2.2 لیتری خودرو 180 اسب بخار نیرو و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک – که سران سانگ یانگ با افتخار در تبلیغات خود اعلام می کنند که ساخت مرسدس بنز است – هنگامی که فشار زیادی به آن وارد شود به خوبی عمل می کند اما اگر راننده بخواهد کمی فشار به آن وارد کند، عملکرد خود را از دست می دهد. در واقع واکنش جعبه دنده در مواقع بحرانی بسیار کند و تنبل است.

سانگ یانگ رکستون مخصوص مسیرهای خارج جاده ای ساخته شده است و یک خودروی چهار چرخ متحرک کلاسیک محسوب میشود

لازم به ذکر است که رکستون نه یک SUV است و نه یک خودروی اسپرت. رکستون در مدت زمان 11.5 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت رسیده و بیشینه سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت است. رکستون می تواند باری به وزن 3500 کیلوگرم را توسط یک تریلر با خود حمل کند.

البته این قابلیت های آفرود یعنی اتاق بدنه بر شاسی (body-on-frame) و سیستم تعلیق غیرتطبیقی آن، موجب شده است تا سواری رکستون ناراحت کننده و کنترل اتاق بد باشد. اتاق رکستون به هیچ عنوان نمی تواند دست اندازهای مسیر را جذب کند و با عبور از روی ناهمواری های مسیر، سرنشینان خودرو حرکاتی شدید را تجربه کرده و اینطور حس می شود که سیستم تعلیق آرام نمی گیرد. البته عمده مشتریان رکستون کسانی هستند که در مناطق جنگلی و صعب العبور زندگی کرده و کاملا واضح است که به دنبال خودرویی همانند کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه نمی گردند؛ چون رکستون مختص عبور از مسیرهای صعب العبور ساخته شده است.

هنگام رانندگی با رکستون نباید توقع رانندگی سریع داشته باشید، چون چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. یکی از نکات منفی رکستون دید عقب آن است و راننده مجبور است در برخی شرایط به سنسورهای پارک و دوربین های خودرو اکتفا کند. به لطف عایق بندی خوب کابین، بیشتر صدای وزش باد به درون کابین نفوذ نمی کند.

رکستون به خوبی در مسیرهای صاف و هموار انجام وظیفه نموده و در هنگام وارد شدن به کور راهه ها، به خوبی از پسِ چاله ها و پستی و بلندی ها بر می آید. سیستم کمکی عبور در سراشیبی به راننده جسارت وارد شدن به سراشیبی های تند را داده و هیچگاه حس نمی کنید که خودرو در حال از دست دادن چسبندگی است.

کابین سانگ یانگ رکستون 2018

فضای درونی سانگ یانگ رکستون کاملاً مطابق نیازمندی های راننده طراحی شده است. متریال کابین کیفیت چندان مرغوبی ندارد ولی همه چیز در جای خود قرار گرفته است. انواع و اقسام دکمه ها در داشبورد و روی فرمان تعبیه شده اند. مدل EX از یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی بهره برده و مدل های ELX و Ultimate به نمایشگر 9.2 اینچی با سیستم ناوبری ماهواره ای اختصاصی ساخت TomTom مجهز شده اند. واکنش مانیتور به لمس های کاربر سریع است البته نباید انتظار نمایشگرهای اپل را از آن داشته باشید، با این حال نسبت به تیوولی، پیشرفت زیادی کرده است.

کابین سانگ یانگ طراحی زیبایی نداشته اما در آن از ادوات بادوام به کار رفته است

تجهیزات و امکانات رفاهی سانگ یانگ رکستون

مدل پایه از تجهیزاتی مثل چراغ ها و برف پاک کن اتوماتیک، هشدار تصادف از روبرو، ترمز اضطراری، تشخیص تابلوهای راهنما و سنسورهای پارک در جلو و عقب بهره می برد. مدل ELX دقیقاً 32 هزار یورو قیمت دارد و تجهیزات آن عبارت اند از: هفت صندلی، سیستم کنترل 3 نقطه ای آب و هوا، فرمان دارای گرم کن، شیشه های دودی، چرم ناپا، صندلی های گرم شونده و برقی ردیف جلو، ورود بدون کلید و 9 کیسه هوای ایمنی. علاوه بر اینها مدل ELX از فرمان حساس به سرعت و رینگ های 18 اینچی بهره می برد.

پیشرفته ترین مدل که Ultimate نام داشته و برای بدست آوردن آن باید 5500 یورو بیشتر بپردازید، از چرم مرغوب تر، رینگ های 20 اینچی آلیاژی، نورپردازی کابین، دوربین اطراف خودرو، هشدار نقطه کور و سیستم کمکی تغییر خطوط، صندلی های دارای تهویه و درب صندوق عقب برقی بهره می برد.

از لحاظ فضای قسمت بار، کمبودی حس نمی شود چون در حالت معمولی 827 لیتر فضا در اختیار است که با خواباندن صندلی های عقب به 1977 لیتر افزایش می یابد. رسکتون از این نظر بی رقیب بوده و سخت است که بخواهیم خودروی جادارتر دیگری را در این بازه قیمتی پیشنهاد کنیم.

هزینه های نگهداری سانگ یانگ رکستون

اگرچه رکستون قیمت خرید به صرفه ای دارد اما پیشرانه آن اقتصادی نبوده و مصرف سوخت آن بالاتر از شاسی بلندهای 7 نفره دیگر از جمله سانتافه است. طبق ادعای سازنده، رکستون در 100 کیلومتر 8.3 لیتر می سوزاند اما در آزمایش انجام شده توسط کارشناسان خودرویی، مصرف سوخت 10.1 لیتر برای آن ثبت شده است. حال اگر بخواهید باری 3.5 تنی هم با آن بکشید حتماً مصرف سوخت بالاتر خواهد رفت.

رکستون خودروی قابل اعتمادی است و حس دوامی که منتقل می کند بعلاوه گارانتی 5 ساله بدون توجه به کیلومتر آن، خیال مالک را از مراجعه های متعدد به نمایندگی راحت می کند. سرویس های خودرو هر 20 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه یکبار بایستی انجام شوند.

جمع بندی

رکستون خودروی مناسبی برای کت و شلوار پوشیدن و رفتن به میهمانی یا رستوران نیست؛ اگر سبک زندگی شما ترکیبی از روستایی و شهری است و در بیشتر اوقات در حال مسافرت کردن با اعضای خانواده به مناطق تپه ای هستید و همچنین نیاز به خودرویی دارید تا اجسام 3.5 تنی را بکشد، سانگ یانگ رکستون بهترین انتخاب خواهد بود.

برای اطلاع از نحوه خرید اقساطی سانگ یانگ رکستون، از صفحه فروش اقساطی سانگ یانگ رکستون 2018 دیدن کنید.


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

دانلود آهنگ جدید محمدرضا هدایتی بنام عطر تو

در این پست می توانید آهنگ جدید محمد رضا هدایتی به نام عطر تو را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

Download New Song By Mohammadreza Hedayati Called Atre To

خواننده نام آهنگ ترانه سرا دسته بندی
محمدرضا هدایتی عطر تو محمدرضا زارغی آهنگ غمگین

 

 

نوشته دانلود آهنگ جدید محمدرضا هدایتی عطر تو اولین بار در دانلود آهنگ جدید • دان موزیک. پدیدار شد.


سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


نقد و بررسی تخصصی کیا استینگر 2018

عرضه خودرویی اسپرت و دیفرانسیل عقب با ویژگی هایی غیرمعمول از سوی خودروسازی که بیشتر به تولید خودروهای عوام پسند معروف است، اقدامی چالش زا خواهد بود. ولی چه بخواهیم چه نه، استینگر خوب از آب درآمده است. این کوپه پنج در علاوه بر داشتن ظاهری خشن و زیبا، در مبحث فنی نیز قدرتمند ظاهر شده، هندلینگ خوبی دارد و امکانات و تجهیزات آن مثل خودروهای لوکس گران قیمت است.

کیا استینگر 2018 خودرویی است قدرتمند، کاربردی و لوکس، که راندن آن لذت بخش است. تمامی این قابلیت ها نیز با قیمت بسیار کمتری نسبت به رقبا، قابل دستیابی هستند. کیا استینگر خودرویی است نیمه هاچبک (یا بهتر است بگوئیم فستبک)، که نیازهای افراد سخت گیر را برطرف می کند. استینگر پا به قلمرو بزرگان اروپایی چون بی ام و، مرسدس بنز و آئودی گذاشته و مانند زنبور در حال نیش زدن به آنهاست!

طبق گفته کیا، استینگر خودرویی است Grand Tour با استایل کانتیننتال که هندلینگ آن توسط مهندس ارشد پیشین دپارتمان M بی ام و بهینه شده و مدت زمانی طولانی در پیست نوربرگرینگ آلمان آزمایشات متعددی را پشت سر گذاشته تا برای عرضه آماده شود.

در سایت سپندخودرو، طیف متنوعی از محصولات کیا موجود هستند. برای آگاهی از نحوه خرید اقساطی محصولات کیا، از صفحه فروش اقساطی کیا دیدن کنید.

مشخصات فنی کیا استینگر

کیا استینگر در مدل پایه با پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو و در مدل GT با پیشرانه 3.3 لیتری V6 توئین توربو عرضه می شود. پیشرانه 4 سیلندر، 255 اسب بخار نیرو و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه V6 قادر به تولید 365 اسب بخار نیرو و 509 نیوتن متر گشتاور است. قوای پیشرانه در هر دو مدل، توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. این گیربکس که ساخت کیا است، با کیا K900 مشترک بوده و به کمک پدل شیفترهایی که در پشت فرمان تعبیه شده اند، می توان تعویض دنده ها را به آسانی انجام داد.

طبق اعلام کیا، مدل V6 قادر است تا در مدت زمان تنها 4.7 ثانیه، به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. پیشرانه V6 تشنه فشارهای ناگهانی راننده بر پدال گاز است و جعبه دنده 8 سرعته به نرمی و با دقت، یکی پس از دیگری دنده ها را تعویض می کند. البته این جعبه دنده، سرعت جعبه دنده های دو کلاچه اتوماتیک برخی از خودروهای رقیب را ندارد اما عملکرد آن در مسیرهای جاده ای بسیار خوب است.

بهره گیری از یک دیفرانسیل لغزشی که به صورت مکانیکی محدود شده است، بر قابلیت های اسپرت استینگر تأکید می کند. مدل GT که دارای پیشرانه قوی تر V6 تویین توربو است، در جلو از دیسک های ترمز برمبو 4 کالیپره و ضربه گیرهای تطبیقی بهره می گیرد. در این مدل راننده می تواند با فشار دکمه، میزان حساسیت پدال گاز، شیفترها، قابلیت حرکت چهار چرخ (AWD) و تنظیمات کنترل پایداری را تغییر دهد. فرمان برقی مدل GT نیز دارای ضرایب متغیر در سرعت های مختلف خواهد بود.

مشخصات فنی کیا استینگر 2018

با راندن کیا استینگر در مسیر مستقیم متوجه خواهید شد که مهندسین کیا به درستی از اصول پیروی کرده اند؛ در جاده مستقیم هندلینگ خنثی است و درعین حفظ سواری نرم، به خوبی از پسِ پیچ ها بر می آید. ولی در پیست، تایرها به آسانی چسبندگی خود را از دست می دهند، در تغییر جهت ها کندتر از رقبا عمل کرده و ضربه گیرهای تعلیق جلو، بیش از حد نرم احساس می شوند.

رقبای اصلی کیا استینگر بی ام و سری 3، مرسدس بنز سی کلاس و لکسوس IS هستند. کیا استینگر طولی معادل با 4 متر 82 سانتی متر دارد و از این لحاظ از رقبای ذکر شده کوچک تر بوده و به Lexus GS نزدیک تر است. کیا استینگر خودرویی مابین کامپکت و اندازه متوسط است اما قیمت به مراتب کمتری نسبت به رقبای کامپکت و لوکس خود دارد. نقطه قوت اصلی استینگر در مقابل رقبای گفته شده نه قیمت، بلکه ظاهر و کاربردی تر بودن آن است.

در نمای جلو درپوش موتور کشیده و دارای منحنی بوده و به زیبایی روی دماغه کشیده شده و در شکاف برف پاک کن ها محو می شود. طراحی عقب آن نیز که از نوع فستبک است، دیفرانسیل عقب بودن آن را فریاد می زند. کیا استینگر شباهت انکارناپذیری با بعضی از خودروهای اروپایی، از جمله آلفا رومئو و مازراتی، دارد. ولی در عین الگوبرداری از خودروهای ذکر شده، دارای هویت مخصوص به خود است.

با وجود اینکه نمای پشتی کیا استینگر حالتی شبیه خودروهای هاچبک دارد، اما این مسأله تأثیری در فاضی سرنشینان نگذاشته و از این نظر نسبت به رقبای خود کاربردی تر است. برای سرنشینان جلو و عقب فضای بسیار زیادی برای پاها وجود دارد، اما به دلیل فستبک بودن، فضای نسبتاً کمی برای سر سرنشینان عقبی وجود دارد. فضای صندوق عقب استینگر نصف خودروهای سدان است ولی با خواباندن صندلی های ردیف عقب، کمبود فضا جبران می شود.

طراحی ظاهری کیا استینگر

طراحان کیا گفته اند که در طراحی استینگر از خودروهای فستبک دهه 70 میلادی مثل مازراتی گیبلی، الهام گرفته اند. نتیجه کار آنها قابل تحسین است و با خودرویی روبرو هستیم که ظاهری تهاجمی، زیبا و اسپرت دارد. اتاق استینگر مدت ها در پیست نوربرگ رینگ آلمان آزمایش شده و طبق اصول آیرودینامیکی طراحی شده است.

برای مقاومت هر چه کمتر در برابر باد، ورودی های هوای عمودی در طرفین سپر جلو قرار گرفته اند که هوا را به چرخ های جلو هدایت می کنند. در پشت چرخ های جلو نیز خروجی های دیگری قرار گرفته اند که هوا را به عقب هدایت می کنند. دیفیوزر و اسپویلر عقب نیز وظیفه حفظ چسبندگی خودرو در سرعت های بالا را بر عهده دارند.

عده ای از کارشناسان کیا استینگر را با سدان هایی مثل سری 3 بی ام و مقایسه می کنند؛ اما استینگر نه سدان است و نه یک خودروی کامپکت. کیا استینگر با طول 4 متر و 82 سانتی متری، شبیه به سدان اندازه متوسطی مثل لکسوس GS و از آئودی A5 Sportback بزرگ تر است.

با ورود به داخل استینگر و با نگاه کردن به ادوات چرمی که در قسمت های مختلف کابین به کار رفته است، روکش چرم و ضخیم فرمان و دایره های بزرگ صفحه کیلومتر شمار آن که در فریمی فلزی قرار گرفته اند، همه و همه حس لوکس بودن به راننده القاء می کنند. در وسط صفحه کیلومتر شمار، یک صفحه نمایشگر رنگی قرار گرفته است که راننده در صورت لزوم می تواند با تنظیم آن، اطلاعاتی از عملکرد خودرو مثل میزان فشار جی و تعداد دورهای پیست را مشاهده کند. در وسط داشبورد نیز به رسم اکثر خودروهای آلمانی، نمایشگری که به اندازه تبلت است قرار گرفته و در زیر آن دکمه چرخشی کنترل سه وضعیتی آب و هوا تعبیه شده است.

مشخصات فنی کیا استینگر

مهندسین کیا برای اطمینان از فرمان پذیری کیا استینگر برای هندلینگ خودرو سنگ تمام گذاشته اند؛ آنها مهندس ارشد دپارتمان M کمپانی BMW آقای آلبرت بیرمان را استخدام کردند تا او تیم فنی را مدیریت کرده و آزمایشات گسترده ای در پیست نوربرگ رینگ آلمان و دیگر نقاط ترتیب دهد. نتیجه خودرویی است که فرمان پذیری آن خنثی و قابل پیش بینی بوده و سواری نرمی ارائه می دهد، رانندگی آن نیز مشابه خودروهای GT است.

55% بدنه کیا استینگر از فولاد ضد زنگ با کیفیت ساخته شده است. جالب است بدانید سازنده این فولاد، کارخانه فولادسازی کیا-هیوندای است. تعلیق جلو از نوع سنتی مک فرسون است و تعلیق عقب از نوع پنج اتصالی مستقل است که بر روی یک فریم سخت، سوار شده است. مدل GT در جلو از دیسک های ترمز 35 سانتی متری با کالیپرهای 4 پیستونه و در عقب از دیسک های 34 سانتی متری 2 کالیپره، بهره می برد. همچنین در مدل GT از ضربه گیرهای قابل تنظیم استفاده شده است.

کیا استینگر GT2 از پیشرانه 3.3 لیتری تویین توربو بهره میگیرد

تایرهای کیا استینگر ساخت میشلن بوده و اندازه آنها در جلو 40/225 و در عقب 35/255 است. قوای پیشرانه در کیا استینگر در حالت معمولی به چرخ های عقب منتقل می شود، البته سیستم چهار چرخ متحرک نیز در دسترس است. در این سیستم در صورت نیاز راننده، کلاچ الکترونیکی خودرو نیمی از قوای پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.

باید اذعان کرد که آقای بیرمان و تیم او در مقوله عملکرد استینگر تا حد بسیار زیادی در کار خود موفق شده اند. کیا مدل GT را به عنوان خودرویی که تماماً برای پیست ساخته شده معرفی کرده است اما مشکل این است که ضربه گیرها استحکام لازم را ندارند، وزن خودرو کمی بالاست و تایرها چسبندگی خود را سریعاً از دست می دهند. اگر ضربه گیرها از استحکام بیشتری برخوردار بودند و وزن خودرو کمی کمتر بود، کنترل آن در مسیرهای هموار راحت تر انجام شده و کنترل آن در پیچ های پیست راحت تر انجام شد.

کیا استینگر دارای 4 حالت رانندگی Eco, Smart, Custom و Sport است که هر کدام میزان حساسیت پدال گاز، نحوه انتقال قدرت، سیستم چهار چرخ متحرک، کنترل پایداری و ضربه گیرها را دستخوش تغییر می کنند.

عملکرد موتور

کیا استینگر در مدل پایه با پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر، قادر به تولید 255 اسب بخار نیرو است و با اینکه قابل قیاس با پیشرانه 3.3 تویین توربو و پیشرانه رقبای آن مثل بنز، آئودی، بی ام و شورولت نیست، اما پیشرانه قدرتمندی است.

پیشرانه 3.3 لیتری تویین توربو در کیا استینگر GT، خودرو را مثل یک گلوله در مسیر شلیک می کند. شتاب 0 تا 100 استینگر تنها 4.7 ثانیه بوده و نهایت سرعت آن 268 کیلومتر بر ساعت است. قوای پیشرانه همواره در دسترس راننده است و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک در حالت اسپرت، دنده ها را سریع و نرم تعویض می کند. متأسفانه در پیست این جعبه دنده سرعت لازم همانند جعبه دنده های دو کلاچه را نداشته و کند عمل می کند، که البته با پدل شیفترهای پشت فرمان کمی این ضعف جبران می شود.

راحتی و کیفیت کیا استینگر 2018

کیا با عرضه مدل های کادنزا و K900 ثابت کرد که در بحث کیفیت خوب عمل می کند، حال کیا استینگر نیز در مسیر همان خودروها گام برداشته اما حالتی اسپرت تر دارد. متریال کابین کیفیت خوبی دارد و کابین آن با توجه به هاچبک بودن بدنه، فضای خوبی برای سرنشینان عرضه کرده و صندلی ها به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند. کابین استینگر به واقع چندین پله بالاتر از کلاس خود طراحی شده و پلاستیک های نرم به کار رفته در آن کیفیت خوبی دارند، البته پلاستیک های بی کیفیت نیز در آن مشاهده می شوند.

در کابین کیا استینگر از چرم ناپا مرغوب استفاده شده است

داشبورد سیاه رنگ آن که مثل بال پرندگان طراحی شده، در ترکیب با تریم فلزی طوسی رنگ، بسیار زیبا به نظر می آید. شایان ذکر است که در تریم استینگر از ترکیبی از چرم ناپا و چرم معمولی استفاده شده است. صندلی های عقب برای افرادی که حدوداً 182 سانتی متر قد دارند مناسب است اما فضای سر برای سرنشینان این قسمت به علت فستبک بودن، کافی نیست.

فضای صندوق بار کیا استینگر 660 لیتر است که 1.5 برابر بیشتر از یک سدان معمولی است. با خواباندن صندلی های عقب، فضای صندوق بار به رقم باورنکردنی 1158 لیتر افزایش پیدا می کند که در حد و اندازه های یک SUV کوچک است. این نشان می دهد مهندسین کیا علاوه بر قابلیت های اسپرت، به کاربردی بودن استینگر هم توجه کرده اند.

ایمنی کیا استینگر 2018

کیا استینگر در تست تصادفات مؤسسه EuroNCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است. تجهیزات ایمنی کیا استینگر شامل 7 کیسه هوا ( شامل کیسه هوا برای زانوهای راننده)، سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی پارک در جلو و عقب و دوربین دید در عقب می شود. مدل GT2 که دارای بالاترین سطح از امکانات است دارای هشدار تصادف از روبرو، ترمزهای اضطراری، کروز کنترل تطبیقی مجهز به استارت استاپ، سیستم هشدار تصادف از پشت، نمایشگرهای نقاط کور، نوربالای اتوماتیک، آلارم های متعدد برای آگاه کردن راننده از محیط، سیستم هشدار خروج از بین خطوط، کنترل فعال حرکت بین خطوط و چراغ های دینامیک که در پیچ ها می چرخند اشاره کرد.

مصرف سوخت کیا استینگر

با وجود بهره گیری از پیشرانه توربو، نباید از کیا استینگر توقع مصرف سوخت کم داشت. البته پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو کمی از نظر مصرف سوخت اقتصادی تر عمل می کند، پیشرانه 3.3 لیتری تویین توربو عطشی سیری ناپذیر در مصرف سوخت دارد. پیشرانه 2 لیتری در خیابان های شهری 12.8، جاده 9.7 و در سیکل ترکیبی 11.3 لیتر به ازای پیمایش هر 100 کیلومتر مسافت سوخت مصرف می کند. در حالت چهار چرخ متحرک نیز مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی به ترتیب 13.5، 9.7 و 11.8 لیتر خواهد بود.

پیشرانه 3.3 لیتری V6 تویین توربو تشنه سوخت است و در هر دو حالت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک 15، 11.3 و 13.5 لیتر سوخت مصرف می کند. شروع قیمت کیا استینگر 2018 با پیشرانه 2 لیتری از 31900 دلار شروع می شود. مدل GT با قیمت 38350 و مدل GT2 که قدرتمندترین مدل است، 49200 دلار قیمت خواهد داشت.


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مقایسه دنا با سمند سورن

بدون دیدگاه


سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


مقایسه دنا با سمند سورن

در این مطلب به مقایسه دنا با سمند سورن می پردازیم. دو خودروی ایرانی که توسط کارخانه خودرو سازی ایران خودرو تولید می شوند و با در نظر گرفتن تمام موارد می توانیم آن ها را به دو برادر تشبیه کنیم. دو برادری که پلتفرم یکسان و پیشرانه ی یکسانی بهره می برند. از نظر برچسب قیمتی این دو خودرو در یک محدوده قیمتی قرار دارند و تفاوت چندانی با هم ندارند، بنابراین می توانیم با خیالی راحت تر به مقایسه این دو خودروی ایرانی بپردازیم. این دو خودرو با بهره گیری از مشخصات فنی نسبتاً خوب تاکنون فروش خوبی را تجربه کرده اند و توانسته اند توجه بسیاری از خریداران را نیز به خود جلب کنند. در ادامه به بررسی دو خودرو و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را نسبت یکدیگر بیان می کنیم.

معرفی کلی دنا و سمند سورن

از نظر زمان تولید این دو خودرو می توانیم بگوییم که سمند سورن خودرویی قدیمی تر است. این خودرو در سال 1387 به بازار عرضه شد. از طرفی دنا در سال 1393 وارد بازار خودرو شد.

مقایسه دنا با سمند سورن از نظر مشخصات فنی

سمند سورن به عنوان مدل فیس لیفت و ارتقاء یافته سمند به بازار عرضه شد، اما دنا را می توانیم به عنوان سومین خودروی ملی در نظر بگیریم. البته بسیاری معتقدند که دنا نیز مدلی فیس لیفت شده برای سمند است، اما شرکت ایران خودرو مصرانه بر این موضوع تأکید دارد که دنا مانند اسم آن از سمند مجزاست. شاید علت اصلی برای تشبیه این خودرو به عنوان فیس لیفت سمند به دلیل شباهت های غیر قابل انکار ظاهری و فنی این دو خودرو باشد. به هر حال چیزی که مشخص است این است که ما نیز باید سمند و دنا را دو مدل جداگانه در نظر بگیریم.

مقایسه دنا با سمند سورن در مشخصات ظاهری

البته واضح است که سمند سورن با توجه به این که یک مدل فیس لیفت از سمند است، طراحی خوب و قابل قبولی دارد، اما در مجموع این طراحی شاید نتواند در برابر طراحی مدرن تر دنا مقاومت کند. همیشه گفتیم که طراحی و مشخصات ظاهری یک امر سلیقه ای است نمی توان نظر قطعی در مورد آن داد. ما در اینجا تنها نظر عامه مردم و نظر کارشناسان را ذکر می کنیم. البته با توجه به اینکه طراحی سمند سال ها دچار تغییرات مختلف شده می توانیم سورن را یک مدل از آب در آمده از سمند در نظر بگیریم.

مقایسه دنا با سمند سورن از نظر مشخصات ظاهری

طراحی داخلی دنا و سمند سورن

در بخش طراحی داخلی نیز به همین شکل است. با توجه به اینکه طرح دنا طرح جدید تری نسبت به سورن است، در طراحی داخل این خودرو از المان های مدرن تری استفاده شده است، اما این موضوع چیزی از کیفیت برابر مواد استفاده شده در کابین سورن کم نمی کند. وجود امکاناتی نظیر نمایشگر و طراحی صفحه کیلومتر بر زیبایی دنا افزوده و آن را به خودرویی جوان پسند تر تبدیل کرده است.

اما نکته مهم در مقایسه طراحی داخلی این دو خودرو در مورد فضای داخلی است. در این موضوع برتری با سورن است. سمند سورن در پلتفرم با دنا یکسان است، اما فضای داخلی که این خودرو ارائه می دهد از دنا بیشتر است.

مقایسه مشخصات فنی دنا با سمند سورن

گویا در مشخصات فنی این دو خودرو شباهت عجیبی یافت می شود و ایران خودرو هیچ خلاقیتی ایجاد نکرده است. شاید بهتر بود برای تولید خودرویی با سال ها اختلاف زمانی بهبودی انجام می شد. سورن از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ با حجم 1700 سی سی بهره می برد. این پیشرانه با نام اختصاصی EF7 توان تولید قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر را دارد. در این خودرو از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده شده است و نیرو را به سمت چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد سورن 12.4 ثانیه حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر ثبت شده است. این خودرو مجهز به استاندارد یورو 4 نیز هست.

اما از آن جایی که دقیقاً از همان مشخصات فنی سمند سورن در دنا بهره برده شده است، نتایج این مشخصات با دنا برابر است و تفاوتی در زمینه مشخصات فنی این دو خودرو مشاهده نمی شود.

مقایسه امکانات دنا با سمند سورن

مقایسه امکانات دنا با سمند سورن

در زمینه امکانات رفاهی دنا یک سر و گردن بالاتر از سمند سورن دیده می شود. امکاناتی که در دنا بهره برده شده است و در سمند سورن یافت نمی شود شامل موارد زیر است:

  • کروز کنترل
  • نمایشگر
  • رهیاب ماهواره ای
  • صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو

البته با توجه به دلیل برتری اندک دنا در بحث قیمت، برتری این خودرو در بحث امکانات تعجب بر انگیز نیست و با توجه به علاقه کاربران ایرانی به خودروهای با امکانات بیشتر فروش بیشتر این خودرو دور از ذهن نیست.

جمع بندی

در مجموع این دو خودرو تفاوت های بسیار اندکی دارند. تفاوت مشخصات فنی سمند سورن با دنا در حد صفر است و تفاوت های این دو خودرو به بحث طراحی و امکانات محدود می باشد. مبحث طراحی وابسته به سلیقه است، اما دنا را می توان دارای طرحی پخته تر دانست، اما ممکن است عده ای به علت بدنه قدرتمند تر سمند سورن این خودرو را انتخاب کنند. اما از نظر امکانات پیروزی بی قید و شرط با دناست.


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو


سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


نقد و بررسی تویوتا C-HR

تویوتا C-HR از محصولات جدید تویوتا و خودرویی تقریباً عجیب از لحاظ ظاهری است. C-HR مخفف Coupe High Rider است؛ یعنی شاسی بلند کوپه. تویوتا C-HR دارای چهار در بوده و ارتفاع نسبتاً کمی با سطح زمین نسبت به دیگر خودروهای شاسی بلند دارد. پیشرانۀ 4 سیلندر 2 لیتری آن 144 اسب بخار نیرو تولید می کند. این پیشرانه در هماهنگی با یک جعبه دنده اتوماتیک متغیر، نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند (متأسفانه خبری از AWD نیست.)

تویوتا C-HR دارای لیست طویلی از تجهیزات و امکانات ایمنی است از جمله: هشدار تصادف از روبرو، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، نور بالای اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی. شایان ذکر است که Apple CarPlay و Android Auto موجود نیستند.

بزرگ ترین نقاط قوت: طراحی سنت شکنانه، صندلی های جلوی راحت، رانندگی لذت بخش.

بزرگ ترین نقاط ضعف: عملکرد فاجعه آمیز جعبه دنده CVT، فضای کم، کاستی در ادوات الکترونیکی.

پیش از خواندن ادامه مقاله، لطفاً از صفحه فروش اقساطی تویوتا دیدن کنید تا از عرضه جدیدترین محصولات این خودروساز آگاه شوید.

 

تویوتا C-HR؛ اوریگامی عضلانی!

آینده طراحی خودرو از نظر تویوتا اینگونه است: طراحی خودرویی کوپه و در عین حال شاسی بلند عجیب با چراغ های عقب عجیب تر! به طور کلی طراحی آن نه عالی است و نه بد؛ می توان گفت طراحی تویوتا C-HR خوب است. C-HR یک خودروی پنج در شبیه کراس اوورهای دیگر است با این تفاوت که تمام قابلیت های آفرود، (مثل سیستم چهار چرخ متحرک) از آن حذف شده اند. بر خلاف نامی که یدک می کشد، تویوتا C-HR نه یک کوپه است و نه یک شاسی بلند.

اینطور به نظر می رسد که تویوتا C-HR از پیوند نیسان جوک با هوندا HR-V به وجود آمده است؛ اما از هر دوی آنها بزرگ تر است. شبیه خودروهای ذکر شده، در تویوتا C-HR دستگیره درب های عقب بالاتر قرار گرفته اند و درب صندوق نیز حالتی خمیده به خود گرفته است. تقریباً مشابه نیسان جوک، از نمای کناری شبیه شامپانزه ای است که حالت چمباتمه به خود گرفته است!

برسی تخصصی تویوتا C-HR

در زیر این پوسته چمباتمه ای شکل، ویژگی های فنی آنچنان فوق العاده ای قرار نگرفته اند. ظاهر تویوتا C-HR بر اساس معماری جدید جهانی تویوتا (TNGA) شکل گرفته است. از این معماری که در پریوس های جدید هم استفاده می شود، احتمالاً در کرولای نسل جدید هم استفاده خواهد شد.

در این معماری، در جلو از تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق چند اتصالی استفاده می شود. فرمان برقی است و دیسک های جلو از نوع خنک شونده و در عقب یک تکه هستند. پیشرانه نیز با یک گیربکس CVT کوپل می شود. به طور کلی می توان گفت تمامی استانداردهای معمول خودروهای سایز کوچک سنتی، در این معماری رعایت می شوند.

مشخصات فنی تویوتا C-HR

پیشرانه 2 لیتری C-HR از خانواده پیشرانه های ZR چهارسیلندر تویوتا، که بیش از یک دهه از تولید آنها می گذرد، انتخاب شده است. این پیشرانه دارای دو میل سوپاپ بالاسری بوده و از 16 سوپاپ با زمانبندی متغیر بهره می برد. اما این پیشرانه تنها قادر به تولید 144 اسب بخار آن هم زمانی که عقربه دور موتور، دور 6100 را نشان دهد خواهد بود. گشتاور وضعیت بهتری داشته و در دور موتور پائین تر (3900 دور در دقیقه) حاصل خواهد شد؛ ولی تنها 188 نیوتن متر است که برای چنین خودرویی ناامید کننده است. این اعداد و ارقام سبب می شوند به پیشرانه تویوتا C-HR لقب فروتن و نحیف را بدهیم.

متأسفانه خصوصیات فروتنی و نحیف بودن، هماهنگی خوبی با جعبه دنده های CVT نخواهند داشت. به طور کلی، جعبه دنده های CVT زمانی به بالاترین عملکرد خود می رسند که با پیشرانه های توربوشارژردار مدرن که قدرت آنها در دور موتور پائین تولید می شود، کوپل شده باشند. علاوه بر اینها گشتاور پیشرانه نیز باید از دور موتور پائین حاصل شده و برای مدت زمان طولانی در دسترس بماند.

مثلاً در پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 174 اسب بخاری که هوندا در مدل سیویک استفاده می کند، گشتاور 219 اسب بخاری از دور موتور پائین 1700 دور بر دقیقه در اختیار راننده بوده و تا دور 5500 نیز در دسترس می ماند. بنابراین جعبه دنده CVT در آن خودرو برای دسترسی به گشتاور بیشتر، به پیشرانه فشار مضاعف وارد نخواهد کرد.

در آن سو در خودروی تویوتا C-HR که از پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می کند، راننده برای دسترسی به گشتاور بیشتر، همواره باید به پدال گاز فشار وارد کند. این موضوع منجر به تولید صدای کوبنده ای از جعبه دهنده خواهد شد که خصوصاً در شتابگیری ها، آزار دهنده خواهد بود.

علاوه بر اینها برای خودرویی که در سال 2018 عرضه می شود، استفاده از گیربکس CVT اقدامی منطقی به نظر نرسیده و بسیار قدیمی و منسوخ شده احساس می شود. با وجود اینها ولی بازی کردن با دنده های مجازی آن به کمک دسته دنده لذت بخش است، هر چند که جای خالی پدل شیفترها در پشت فرمان احساس می شوند. باید این اقدام نصفه و نیمه مهندسین تویوتا در تعویض دستی دنده را ستود، ولی تعویض دنده با شیفترها لذت بخش تر است.

سواری کند

حتی اگر از جعبه دنده نامناسب هم فاکتور بگیریم، واقعیت این است که 144 اسب بخار برای شلیک کردن جثه 1.5 تنی تویوتا C-HR اصلاً کافی نیست. اگر پدال گاز را تا آخرین حد فشار دهید، 11 ثانیه طول می کشد تا تویوتا C-HR به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو مسافت 400 متری را در مدت زمان 18.4 ثانیه و با رسیدن به سرعت 127 کیلومتر بر ساعت طی می کند.

مشخصات فنی تویوتا C-HR

البته این اعداد و ارقام در شرایطی بدست می آیند که جعبه دنده را در حالت M قرار داده باشید؛ در این حالت تعویض دنده ها سریع تر از حالت تمام اتوماتیک صورت خواهد گرفت. مشکل اصلی جعبه دنده اما، واکنش های تأخیردار آن است که راننده را نا امید می کند، به طوری که 7.5 ثانیه طول می کشد تا گیربکس بی حال تویوتا C-HR، خودرو را از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، به 112 کیلومتر بر ساعت برساند. این یعنی تویوتا C-HR حدوداً 1.8 ثانیه کندتر از مزدا C-X-3 Touring با موتور 146 اسب بخاری است. در نتیجه می توان گفت همان مقدار ناچیزی که در رمق تویوتا C-HR مانده بود توسط گیربکس CVT نابود می شود.

البته از نظر مصرف سوخت، این نقطه ضعف در رانندگی جاده ای، به نقطه قوت تویوتا C-HR تبدیل می شود. تویوتا C-HR در سیکل ترکیبی، تقریباً 11 لیتر می سوزاند. با طی مسافت 321 کیلومتری در جاده نیز، تنها 15 لیتر سوزاند که رقم چشمگیری بوده و فراتر از حد انتظار ما بود. تمامی مدل ها با رینگ های 18 اینچی که لاستیک های 50/225 چهار فصل آنها را احاطه کرده اند عرضه می شوند. فرمان بسیار سبک و راحت طراحی شده و لمس کردن چرم با کیفیت آن حس خوبی به راننده می دهد.

تجهیزات تویوتا C-HR

تویوتا C-HR در دو تریم عرضه می شود؛ تریم XLE به قیمت پایه 23495 دلار و تریم XLE Premium که تجهیزات بیشتری داشته و به قیمت 25345 دلار عرضه می شود. تویوتا C-HR در قبال پول پرداخت شده به ازای امکاناتی که دریافت می کنید، واقعاً خوش درخشیده است.

امکانات رفاهی مدل پایه XLE شامل: کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، چراغ های جلو پروژکتوری، سیستم کنترل آب و هوایی خودکار دو منطقه ای، چرم فرمان و سر دنده و یک نمایشگر 7 اینچی لمسی برای کنترل سیستم صوتی و تلفن همراه می شوند.

مدل XLE Premium با امکانات بیشتری مثل اضافه شدن قابلیت درخشندگی برای آینه های سایه بان ها، سیستم هشدار نقطه کور، صندلی های گرم شونده، ورود بدون کلید، چراغ های مه شکن و چراغ های تعبیه شده زیر آینه های جانبی که جای پای راننده و زمین را روشن می کنند، عرضه می شود.

اما در این تجهیزات کاستی هایی هم دیده می شوند؛ مثلاً سیستم Entune در C-HR غایب است و تصویر دوربین دید در عقب به جای آنکه در مانیتور نمایش داده شود، در یک مربع کوچک در آینه وسط به نمایش در می آید. Apple CarPlay و Android Auto نیز وجود نداشته و به عنوان آپشن هم عرضه نمی شوند. عجیب تر اینکه تویوتا C-HR نویگیشن هم ندارد؛ بنابراین یا باید از موبایل خود کمک بگیرید یا نقشه به همراه داشته باشید! ظاهراً مهندسین تویوتا در این مدل، با تکنولوژی روز میانه ای نداشته اند.

کابین تویوتا C-HR

در طرح کابین به زیبایی از پلاستیک Piano Black استفاده شده است. مهم ترین مسأله، فضای سرنشینان است که در C-HR کافی نیست. صندلی ها راحت بوده و خوش فرم هستند ولی برای سرنشینان عقب فضای کمی برای سر و پاها وجود داشته و احتمال اینکه سر سرنشینان عقب به سقف برخورد کند زیاد است. فضای صندوق بار تویوتا C-HR جزو کمترین ها در کلاس خود محسوب شده و با خواباندن صندلی های عقب فقط 360 لیتر در اختیار قرار می گیرد.

جالب است بدانید تمام C-HR هایی که در بازار آمریکا فروخته می شوند، در کارخانه تویوتا در شهر ساکاریای ترکیه مونتاژ می شوند و این موضوع ظاهراً تأثیری در کیفیت تویوتاهای تولیدی نداشته است.

نتیجه

با وجود تمام کاستی های گفته شده، C-HR یک تویوتاست و ماشین های تویوتا فوق العاده بادوام هستند؛ به طوری که چند نسل بعد از شما هم می توانند از ماشین های تویوتا استفاده کنند! اما بهتر بود تویوتا علاوه بر توجه به ظاهر عجیب و اوریگامی گونه C-HR، به قسمت فنی آن هم توجه می کرد. اگر از کاردستی های اوریگامی خوشتان می آید، تویوتا C-HR با ظاهر زیبا و عجیب خود برای شما ساخته شده است.

برای آگاهی از نحوه خرید اقساطی تویوتا C-HR از صفحه فروش اقساطی تویوتا C-HR بازدید کنید.

 


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو


سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3 قطعاً می تواند مقایسه جذابی باشد. استپ وی رومانی و برلیانس چین دو خودرویی هستند که از قضا فروش خوبی هم دارند و به معنای واقعی به رقابت با یکدیگر می پردازند. البته هر دو خودرو تحت نظر مجموعه سایپا به بازار عرضه می شوند و حتماً هدف ما از تهیه این مطلب تهیه ی راهنمایی جامع برای خرید بهتر شماست، و صرفاً مقایسه ای برای ایجاد جدال میان این دو خودرو نیست.

از آنجایی که این دو خودرو در محدوده قیمتی تقریباً یکسانی قرار دارند ممکن است افراد بسیاری باشند که هنوز تصمیم قطعی خود را از بین این دو خودرو نگرفته باشند. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو خودرو از جهات مختلف بپردازیم و با نقاط ضعف و قوت هر یک آشنا شویم.

ضمناً فروش اقساطی برلیانس کراس C3 هم اکنون در سپندخودرو فراهم است.

مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3 از نظر مشخصات ظاهری

البته همانطور که می دانید برتری در مشخصات ظاهری امری سلیقه ایست و نمی توان با تکیه بر مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3 نظر دقیقی در این مورد داد، اما اگر برتری به شکلی محسوس باشد، ذکر آن خالی از لطف نیست. همینطور که در مقایسه بین این دو خودرو کراس اور چینی ماجرا یعنی برلیانس کراس C3 برتری تقریباً محسوسی دارد.

البته نا گفته نماند که بخش عمده ای از فروش خوب رنو استپ وی به علت طراحی آن است و با اینکه از نظر منتقدان طراحی این خودرو چندان هم زیبا نیست، اما با این وجود مورد توجه بسیاری قرار گرفته. در مجموع از نظر طراحی برلیانس کراس C3 یک سر و گردن بالاتر از رقیب خود یعنی رنو استپ وی قرار دارد و شاید دلیل آن الگوگیری و شراکت تجاری و همکاری طولانی مدت برلیانس با پیشگام طراحی خودرو یعنی «بی ام و» باشد.

بررسی و مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

طراحی داخلی

با اینکه برلیانس در موضوع طراحی بدنه خودرو به خوبی عمل کرده، اما طراحی داخلی هیچ کدام از این دو خودرو چنگی به دل نمی زنند و برنده ای در این رقابت وجود ندارد. کیفیت مواد استفاده شده در هر دو خودرو معمولی است و از تزئینات و طراحی خاصی در داخل اتاق خودرو استفاده نشده است. البته شاید برلیانس به دلیل بهره مندی از صفحه نمایش در کنسول میانی و صفحه کیلومتر شکیل تر توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند.

مقایسه مشخصات فنی رنو استپ وی و برلیانس کراس C3

حالا نوبت آن رسیده که توان فنی این دو خودرو را مورد چالش قرار دهیم. رنو ساندرو از پیشرانه KM4 A6 در مدل دنده دستی خود استفاده کرده و در نسخه اتوماتیک از پیشرانه KM4 C6 بهره برده است. هر دو پیشرانه حجمی 1.6 لیتری دارند. حداکثر توان پیشرانه مدل اتوماتیک 105 اسب بخار است. شتاب رنو استپ وی در مدل دستی برابر با 11.5 ثانیه و در مدل اتوماتیک برابر 10.5 ثانیه است.

مشخصات فنی رنو استپ وی مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

برلیانس کراس C3 نیز مانند رنو استپ وی در دو مدل اتوماتیک و دستی به بازار خودرو عرضه می شوند. این خودرو نیز دارای حداکثر توان 103 اسب بخار است، اما برلیانس کراس C3 در شتاب مقداری از رنو استپ وی ضعیف تر ظاهر شده و شتاب صفر تا صد آن برای مدل دستی 12.5 ثانیه و برای مدل اتوماتیک 13 ثانیه ثبت شده است

ایمنی و امکانات رفاهی رنو استپ وی و برلیانس کراس C3

از نظر امکانات ایمنی رنو استپ وی و برلیانس کراس C3 در سطح یکسانی قرار دارند، اما با توجه به امتیاز خوب رنو استپ وی در تست های ایمنی اروپا می توانید از ایمنی رنو استپ وی مطمئن باشید. اما در بحث امکانات رفاهی برلیانس کراس C3 در سطح بالاتری قرار دارد و امکانات به روز تری را در این خودرو مشاهده می کنیم.

سیستم الکتریکی بازکردن درب صندوق عقب، غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه شکن جلو، میله فرمان جمع شونده، شیشه بالابر برقی عقب و جلو، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، بسته شدن پنجره ها با ریموت کنترل و امکان تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر مهمترین امکانات برلیانس کراس C3 را تشکیل می دهند.

ایمنی و امکانات رفاهی رنو استپ وی - مقایسه رنو استپ وی با برلیانس کراس C3

اما موردی که بیش از همه جلب توجه می کند، بهره گیری رقیب چینی از نمایشگر 7 اینچی میان داشبورد است. این نمایشگر از ناوبری ماهواره ای نیز پشتیبانی می کند. اما رنو ساندرو امکانات پایه ای تری دارد و جای بسیاری از امکانات در این خودرو خالی به نظر می رسد.

جمع بندی

در مجموع دو خودرو در رقابت تنگاتنگی قرار دارند و نمی توان با قاطعیت گفت که کدام خودرو از رقیب برتر است. هر کدام در زمینه هایی از یکدیگر برتری دارند، اما این برتری به حدی محسوس نیست که بتوان یک خودرو را به راحتی بر دیگری برتری داد. به همین دلیل بهتر است نیاز خود را در نظر بگیرید و با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد به انتخاب یکی از این دو خودرو بپردازید.

اگر به دنبال خودرویی با طراحی زیباتر و امکانات رفاهی بیشتر و به روز تری می گردید برلیانس کراس C3 در این زمینه ها کمی برتری دارد و اگر به دنبال خودرویی با عملکرد فنی مناسب و یکپارچکی در عملکرد و قطعات می گردید و ایمنی برای شما موضوع بسیار مهمی است، رنو استپ وی شاید بتواند کمی بیشتر از نیازهای شما را برآورده کند.

همچنین اگر مایلید با شرایط ویژه فروش اقساطی سپندخودرو آشنا شوید می توانید از طریق صفحه فروش اقساطی رنو استپ وی به این صفحه دسترسی پیدا کنید.


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

دسته‌ها