[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

سال‌های سال است که در صنعت خودروسازی آمریکا سه نام بزرگ جنرال موتورز، فورد و کرایسلر وجود دارد. این سه غول خودروسازی دیترویتی بخش عمده‌ای از فروش خودرو در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما اگر نگاه دقیق‌تری به خودروهای ساخت آمریکا داشته باشیم، خودروسازان کوچک و ناشناخته‌ای را می‌بینیم که شاید خیلی‌ها حتی از وجود آن‌ها بی‌خبر باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی را معرفی کنیم.

آنتروس

این یک ماسل کار آمریکایی با استایل اروپایی است که در کالیفرنیا تولید می‌شود. آنتروس روی پلت‌فرم شورلت کوروت C6 ساخته شده اما از بدنه‌ای تمام فیبر کربنی با استایل منحصربه‌فرد، کابین تمام چرمی و طیفی از ویژگی‌های عملکردی برخوردار است. در زیر کاپوت این ماشین نیز یک پیشرانهٔ LS3 بای‌توربو قرار دارد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تولید آنتروس از سال ۲۰۰۹ به‌صورت دست‌ساز آغاز شده و ۱۴۹,۵۰۰ دلار قیمت دارد.

دارکان اسپایدر

دارکان اسپایدر یک خودروی اسپرت سبک است که در سال ۲۰۱۶ برای رقابت با خودروهایی چون آریل اتم و BAC مونو معرفی شد. طراحی، مهندسی و ساخت این خودرو دونفره در کالیفرنیا انجام گرفته است. دارکان اسپایدر به پیشرانۀ هشت سیلندر LS3 جنرال موتورز مجهز شده که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو اما وزن بسیار سبکی برابر با ۹۰۷ کیلوگرم دارد که این وزن پایین در کنار قدرت مناسب پیشرانه موجب شده بتواند ظرف تنها ۳٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دارکان اسپایدر با قیمت ۱۲۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

اکوئس باس ۷۷۰

شرکتی بنام اکوئس (Equus) که در دیترویت واقع است در سال ۲۰۱۵ ماسل کار جذابی بنام باس ۷۷۰ را معرفی کرد. این خودرو که با الهام از موستانگ‌های کلاسیک طراحی شده، از یک نیروگاه ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد؛ اما برای کسانی که خودروی قدرتمندتری می‌خواهند، اکوئس نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از شورلت کوروت را هم با نام Throwback تولید کرده که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت باس ۷۷۰ اما از ۲۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

فالکون F7

این خودرو ساخت شرکتی بنام فالکون موتوراسپرت است که در سال ۲۰۰۹ در میشیگان تأسیس شد. این شرکت اولین نسخهٔ تولیدی فالکون F7 را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۰ معرفی نمود. این ماشین به یک پیشرانهٔ هشت سیلندر مجهز است که ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است که فالکون F7 از فیبر کربن و کِولار ساخته شده و به همین دلیل وزن آن به ۱۲۶۳ کیلوگرم رسیده است. این سوپراسپرت آمریکایی به لطف وزن سبک و قدرت بسیار زیاد، می‌تواند ظرف تنها ۲٫۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را هم دارد. قیمت فالکون F7 بسته به تیپ‌ها، بین ۱۹۵ هزار تا ۳۹۵ هزار دلار متغیر است.

لوکرا LC470

این خودرو که در کالیفرنیا ساخته می‌شود، ظاهر کلاسیک را با عملکردی مدرن ترکیب کرده است. برای تأمین نیروی موردنیاز لوکرا LC470 دو پیشرانهٔ هشت سیلندر LS3 یا LS7 قابل انتخاب است که اولی ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما دومی قوی‌تر بوده و ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی هردوی این موتورها اما توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انجام می‌گیرد.

پانوز اَوِزانو

پانوز بیشتر به ساخت خودروهای مسابقه‌ای شهرت دارد اما این شرکت که در جورجیا واقع است، خودروهای جاده‌ای هم تولید می‌کند. هم‌اکنون در وب‌سایت پانوز هشت خودروی اسپرت جاده‌ای دیده می‌شود که جدیدترین آن‌ها اَوزانو (Avezzano) نام دارد. به گفتهٔ سازنده، این خودرو صدایی همچون رعد و سرعتی همچون برق دارد. اوزانو بدنهٔ سبک‌وزنی از جنس آلومینیوم و فیبر کربن دارد که روی شاسی فولادی با لوله‌های آلومینیومی قرار گرفته است. در زیر کاپوت این ماشین نیز یک موتور ۶٫۲ لیتری V8 قرار دارد که ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما امکان سفارش نسخهٔ قدرتمندتر ۵۸۰ اسب بخاری آن‌هم وجود دارد. نیروی هردو نسخهٔ این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. قیمت پانوز اوزانو از ۱۶۹ هزار دلار شروع می‌شود.

راشن Q1

این خودرو اساساً نسخه‌ای باز مهندسی‌شده از نوبل M400 است. شرکت راشن که در فلوریدا واقع است، در اواخر دههٔ ۲۰۰۰ حق استفاده از شاسی نوبل را خریداری کرد و به سرعت دست بکار شد تا Q1 را با ظاهری بهتر و تجهیزاتی بیشتر نسبت به M400 تولید کند. در سال ۲۰۱۵ نیز راشن نسخهٔ بروز شده‌ای از Q1 را با نسخهٔ قدرتمندتری از پیشرانهٔ V6 بای‌توربوی فورد معرفی کرد. این نسخهٔ جدید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور داشته و می‌تواند ظرف تنها ۲٫۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

راینو GX

همانند تعدادی از خودروهای این لیست، راینو GX هم بر روی پلت‌فرم خودروی دیگری، یعنی فورد F450 ساخته شده است؛ اما این هیولا آن‌قدر منحصربه‌فرد هست که خود را کاملاً از تراک فورد جدا کند. راینو خودروی بسیار غول‌پیکری است به‌گونه‌ای که ۵٫۷ متر طول، ۲٫۴ متر عرض و ۲٫۲ متر ارتفاع دارد و ساخته شده که از همه‌جا و همه‌چیز عبور کند. این ماشین با دو پیشرانهٔ مختلف ۶٫۷ لیتری V8 توربودیزل یا ۶٫۸ لیتری V10 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که قیمت اولی از ۲۲۹ هزار دلار و دومی از ۲۳۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

واندرهال ونیز

شرکت واندرهال که در ایالت یوتا واقع است، خودروی سه‌چرخ منحصربه‌فردی بنام ونیز را تولید می‌کند. این اسپرت سه‌چرخ به یک پیشرانهٔ ۱٫۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت جنرال موتورز مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. ونیز با تکیه بر این موتور می‌تواند ظرف ۴٫۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. واندرهال اما نسخه‌های دیگری از این خودرو را هم تولید می‌کند. مدل اول، نسخهٔ لوکس‌تری بنام لاگونا است که به تجهیزات بیشتری مانند صندلی‌های چرمی پریمیوم، سیستم صوتی با بلوتوث، تعلیق قابل تنظیم و تهویهٔ مطبوع مجهز است. مدل دوم اما یک نسخهٔ الکتریکی بنام ادیسون است که البته فعلاً صرفاً پروتوتایپ آن ساخته شده است. قیمت پایهٔ ونیز از تنها ۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این عدد در نسخهٔ لوکس‌تر لاگونا به ۵۰ هزار دلار می‌رسد. مدل ادیسون هم فعلاً برای فروش ارائه نمی‌شود.

VLF Force 1

در سال ۲۰۱۲، آقای «باب لوتز» که قبلاً سِمَت‌های برجسته‌ای در سه خودروساز بزرگ ایالات‌متحده یعنی فورد، جنرال موتورز و کرایسلر داشت به همراه کارآفرینی بنام «گیلبرت ویلارئال»، شرکت خودروسازی کوچکی بنام VL Automotiv را تأسیس کردند. نام این شرکت از حرف ابتدایی نام خانوادگی این دو شخص یعنی Villarreal و Lutz گرفته شده بود. سپس طراح برجستهٔ خودرو، آقای «هنرینک فیسکر» هم پس از خروج از شرکت فیسکر که خودش تأسیس کرده بود، به شرکت VL پیوسته و مدیرعامل این شرکت شد. پس‌ازاین، با اضافه شدن حرف ابتدایی نام خانوادگی فیسکر، نام شرکت به VLF تغییر پیدا کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ مدل Destino را معرفی کرد که بر اساس فیسکر کارما ساخته شده بود و اساساً نسخهٔ هشت سیلندر کارما محسوب می‌شد. سپس در سال ۲۰۱۶، شرکت VLF سوپراسپرتی بنام Force 1 را معرفی نمود. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، بر اساس دوج وایپر ساخته و توسط هنریک فیسکر طراحی شده بود. Force 1 از همان موتور ۸٫۴ لیتری V10 وایپر استفاده می‌کند اما این موتور تقویت شده و قدرت آن به ۷۴۵ اسب بخار رسیده است. از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه ساخته شده که هرکدام ۲۸۶,۵۰۰ دلار قیمت دارند.

 

منبع: Motor1

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوستان