[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


بررسی پرادو 2018

نکته ای که باید در مورد خودروهای شاسی بلند تویوتا اذعان کرد، این است که علاوه بر کاربردی بودن، زیبا و دلفریب هم هستند. زمانی که پرادو به بازار ایران ورود پیدا کرد، تعریف جدیدی از خودروهای SUV و شاسی بلند بوجود آمد. اگر از مالکین پرادو در مورد این خودرو سؤال کنید، اکثر قریب به اتفاق آنها می گویند که بعد از راندن پرادو، دیگر هیچ شاسی بلند دیگری را نمی توانند سوار شوند و این نشان از کیفیت بسیار بالای این بچه غول ژاپنی دارد.

پیش از خواندن ادامه مطلب بازدید از صفحه فروش اقساطی تویوتا را به شما پیشنهاد می کنیم.

پرادو ۲۰۱۸، پیشوند لندکروزر را یدک می کشد؛ این یعنی سطح انتظارات به طور ناخودآگاه از این اتومبیل بالا می روند. چون یک لندکروزر باید جان سخت، مورد اعتماد و با توانایی های متعدد جاده ای و خارج جاده ای باشد. این لندکروز که کوچکترین عضو خانواده لنکروزرها هم هست، به طور رسمی توسط تویوتا، پرادو لندکروزر نامگذاری شده است، اما اکثر طرفداران و خریداران آن را همان پرادو خطاب می کنند.

پرادو؛ محبوب ترین SUV

واقعاً تعریف کردن از پرادو کار بیهوده ای است؛ از موفقیت آن همین بس که در حال حاضر پرفروش ترین SUV اندازه بزرگ در کشور استرالیاست. پرادوهای قبلی آنقدر خوب بودند که واقعاً نیازی به تغییر در آنها حس نمی شد؛ سران تویوتا اما با هوشمندی مدل جدید را دستخوش تغییرات گسترده ای نموده و کاری کرده اند تا مدل جدید با تجهیزات و امکانات بیشتر ولی با قیمت پائین تر، در دسترس عموم قرار گیرد. ماحصل تلاش مهندسین تویوتا منجر به کاهش قیمت ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ دلاری (بسته به مدل) در قیمت پرادوی جدید شده است.

تویوتا برای هدف قرار دادن طیف بیشتری از مشتریان، پرادو را در مدل پایه GX و مدل بزرگ تر GXL عرضه می کند. مدل هفت نفره GXL متخص خانواده های پر جمعیت عرضه خواهد شد. مدل GXL از چراغ های جلوی Bi-LED، چراغ های روشنایی در روز، مه شکن های LED، شیشه دودی، باربند، رکاب های کناری، هفت صندلی، فرمان تغییر شکل پیدا کرده و سیستم کنترل آب و هوایی سه منطقه ای بهره می برد. البته به هیچ عنوان نباید مدل GX را سطح پائین تلقی کرد؛ چون حتی بدون این تجهیزات هم ارزش خرید بالایی دارد.

در واقع چشم پوشی از مدل پایۀ پرادو، که از جعبه دنده اتوماتیک هم بهره می برد، بسیار سخت است. البته از نقاط ضعف آن نیز نباید به راحتی عبور کرد. پرادو GX از رینگ های ۱۷ اینچ آلیاژی بهره می برد که هماهنگی چندان مناسبی با ابعاد خودرو ندارند. اما نقطه ضعف اصلی پرادو GX رینگ های آن نیستند، بلکه آینه بغل های مشکی رنگ آن که ناهماهنگ با رنگ بدنه بوده و همچنین دستگیره های در آن هستند.

تفاوت مدل GX با GXL

هر دو مدل GX و GXL با گیربکس دستی و به ترتیب با قیمت های ۵۳,۴۹۰ و ۵۹,۹۹۰ در دسترس هستند. پیشنهاد ما این است که از جعبه دنده دستی پشم پوشی کنید و به سراغ مدل اتوماتیک بروید. چنین تصمیمی برای شما ۳۰۰۰ دلار بیشتر آب خواهد خورد، اما این کار ارزش هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تمام مدل های اتوماتیک پرادو، به سیستم هشداردهنده پیش از وقوع تصادف (PCS) با قابلیت تشخیص عابرین و ترمز خودکار مجهز هستند. علاوه بر اینها مدل های اتوماتیک از کروز کنترل فعال (ACC)، سیستم هشداردهنده خروج از لِین و همچنین نوربالای اتوماتیک بهره می برند. پیش از عرضه پرادو ۲۰۱۸، پیشرفته ترین تجهیزات ایمنی تنها مختص مدل های VX و Kakadu بودند؛ تویوتا با مجهز کردن پرادوهای جدید به این سیستم ها، کاری کرد تا منتقدین این کمپانی را تحسین کنند.

با انتخاب مدل ۶ سرعته اتوماتیک، ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تحت اختیار شما است، همچنین از یدک کش قوی تری که مجهز به ترمز بوده و توانایی کشش اجسامی تا ۳۰۰۰ کیلوگرم را دارد، بهره خواهید برد. (یدک کش مدل اتوماتیک ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته و ۵۰۰ کیلوگرم نیروی کششی بیشتری نسبت به مدل دستی دارد.) علاوه بر اینها مدل های اتوماتیک GXL از قفل دیفرانسیل عقب بهره می برند.

می توانید مدل GX را با پرداخت ۲۵۵۰ دلار اضافه، با صندلی های هفت نفره سفارش دهید. در مدل GXL نیز می توان با پرداخت ۳۵۰۰ دلار، تریم چرم برای کابین، صندلی های جلوی برقی دارای سیستم تهویه و همچنین صندلی های ردیف دوم و سوم مجهز به گرم کن، بهره برد.

طراحی خارجی پرادو ۲۰۱۸

در ظاهر پرادوی ۲۰۱۸، تأکید مهندسین تویوتا بیشتر بر روی بهبود قابلیت های رانندگی پرادو بوده است. مثلاً قسمت میانی درپوش موتور به شکل فرو رفته طراحی شده تا راننده دید بهتری به مسیر داشته باشد. همچنین فرم گلگیرها نیز تغییر پیدا کرده تا راننده راحت تر ابعاد خودرو را تشخیص دهد. طرح جلوپنجره نیز دستخوش تغییراتی شده و میله های عمودی آن وظیفه خنک کردن پیشرانه را بهتر از قبل انجام خواهند داد.

در طراحی پرادو ۲۰۱۸، به قابلیت های آفرود و عبور از مسیرهای صعب العبور نیز توجه ویژه ای شده است؛ این موضوع را می توان از تغییر شکل بامپرهای جلو و عقب و برآمده شدن لبه های آنها به سمت داخل، فهمید. چراغ های جلو نیز به شکلی طراحی شده اند که نور آنها هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و تغییر زاویه دماغه خودرو، بر روی زمین تابیده شوند.

بیشترین تغییرات، در کابین پرادو صورت گرفته است. طرح ادوات و تجهیزات داشبورد تقریباً مشابه مدل ۲۰۱۷ است، اما کیفیت آن به مراتب بالاتر رفته است. سایز مانیتور بزرگ تر شده و حالا از سیستم مسیریابی ماهواره ای نیز بهره می گیرد. صندلی های پرادو ۲۰۱۸، بسیار راحت بوده و با لمس کردن آنها به کیفیت بالای آنها پی خواهید برد، اما نسبت به برچسب قیمت ۶۰ هزار دلاری، کمی قدیمی به نظر می رسند. می توان با پرداخت هزینه، روکش های مرغوبی را برای پرادو، همانند آنچه در مدل RAV4 دیده بودیم، سفارش داد.

صندلی های ردیف دوم پرادو ۲۰۱۸ بسیار جادار و راحت هستند، همین مسأله پرادو را به خودرو پرطرفدارای برای خانواده ها تبدیل کرده است. همچنین مالک به راحتی می تواند با خواباندن صندلی های ردیف سوم، فضای بسیار بزرگی بوجود آورد. به علت تعبیه مخزن سوخت اضافه در پرادو، لاستیک زاپاس به قسمت عقب خودرو منتقل شده و به سمت بیرون باز می شود. صندوق عقب پرادو از فضای چندان زیادی در قسمت عقب بهره نبرده و به سختی می توان آن را مناسب مصارف خانوادگی تلقی کرد.

پرادوی جدید منحصراً توسط یک پیشرانه دیزل عرضه می شود. پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر توسط تویوتا کنار گذاشته شده و به جای آن از یک موتور توربو دیزل ۲٫۸ لیتری به عنوان قوای محرکه اصلی، استفاده می شود. در این پیشرانه گشتاور عظیم ۴۵۰ نیوتن متری از دور موتور پائین ۱۶۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده است.

جمع بندی

فارغ از اینکه کدام مدل پرادو را برای خرید انتخاب می کنید، مطمئناً از خرید خود پشیمان نخواهید شد. این خودرو هر آنچه که یک خانواده پر جمعیت از یک خودروی شاسی بلند انتظار دارد را برآورده می کند. به جرأت می توان گفت پرادوی ۲۰۱۸، تاکنون بهترین پرادوی تاریخ بوده است. بهبود چشمگیر در سطح تجهیزات ایمنی، تغییرات متعدد در عملکرد خودرو، تعبیه یدک کش قدرتمند تر و اصلاحات متعدد در کابین، ارزش خرید پرادو ۲۰۱۸ را بسیار بالا برده اند. با اعتماد به نفس می توان گفت که پرادوی جدید نه تنها چیزی کمتر از تویوتا لندکروزر ۲۰۰ GXL ندارد، بلکه به عنوان رقیبی هم برای آن خودرو محسوب خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید اقساطی تویوتا پرادو ۲۰۱۸ از صفحه فروش اقساطی تویوتا پرادو ۲۰۱۸ دیدن فرمائید.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوستان