نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

موسسه رانندگان پیشرفته بریتانیا IAM توصیه‌هایی برای رانندگان نگران و پریشان‌خاطر دارد. این توصیه‌ها با همکاری موسسه خیریه مستقل بِن تهیه شده‌اند.


این موسسه خیریه می‌گوید تأثیرات استرس در یک زمان یا در درازمدت آشکار می‌شود و این خبر خوبی نیست زیرا ما در زمان انجام کارهای مهمی همچون رانندگی باید تمرکز داشته باشیم. در ادامه شما را با توصیه‌های لازم برای زمانی که استرس داریم و می‌خواهیم رانندگی کنیم آشنا خواهیم کرد.

  • نشانه‌های هشداردهنده استرس

اول از همه اینکه ما نیاز داریم نشانه‌های هشدارآمیز استرس را بشناسیم. شاید شما یکی از این نشانه‌ها یا همه‌ی آن‌ها را حس کنید:

  • به آسانی با گفته‌ها و رفتارهای همکاران، دوستان و خانواده خشمگین و تحریک می‌شوید.
  • احساس پریشانی، فراموشی و عصبانیت دارید.
  • افکار مسابقه‌ای دارید.
  • قادر به خاموش کردن چیزی نیستید.
  • آرام و سرخورده و تو فکر هستید.
  • سیگار بیشتر می‌کشید، نوشیدنی‌های غیرمجاز می‌نوشید و یا دارو مصرف می‌کنید.
  • کشش عضلات
  • سردرد
  • احساس ناخوش‌احوالی
  • عدم خواب مناسب
  • اغلب اوقات مریض می‌شوید


خب در ادامه توصیه‌هایی را پیش از آنکه با حالت استرس پشت فرمان قرار بگیرید برای شما ذکر می‌کنیم:

  • کمی پیاده‌روی کوتاه داشته باشید تا هوای آزاد استنشاق کنید و از استرس‌های روزانه دور شوید.
  • تا زمانی که خونسرد نشده‌اید صبر کرده و سپس به سفر خود بپردازید. خود رانندگی می‌تواند کاری استرس‌زا باشد مخصوصاً اگر در ساعت‌های اوج ترافیک صورت بگیرد بنابراین اگر قبلاً استرس داشته باشید این موضوع اوضاع را بدتر خواهد کرد.
  • پیش از آنکه پشت فرمان قرار بگیرید تمرین‌های ذهنی انجام داده و نفس‌های عمیق بکشید. شما مجبور نیستید که حتماً به کلاس‌های مدیتیشن یا یوگا بروید بلکه هرکس به روش خود می‌تواند استرس و عصبانیت خود را کاهش دهد.
  • اگر به خاطر استرسی که دارید احساس مریضی داشته یا سردرد دارید مطمئن شوید که قبل از رانندگی احساس خوبی پیدا کرده‌اید. آب زیادی بنوشید و هوای تازه استنشاق کنید.
  • لیستی از موارد استرس‌زا تهیه کرده و دیر یا زود با آن‌ها روبرو شوید. گاهی اوقات نگرانی‌های خود را روی کاغذ نوشته و آن‌ها را دسته‌بندی کنید تا ذهنتان پاک شود.
  • آیا استرس باعث می‌شود به الکل، دارو یا نیکوتین وابستگی پیدا کنید؟ آگاه باشید که این موارد می‌توانند پیش از رانندگی در بدن شما باقی بمانند. اگر به چیزی اعتیاد دارید حتماً پیش از رانندگی از یک نفر دیگر کمک بگیرید.

اگر استرس باعث می‌شود که خواب مناسبی نداشته باشید پس با این وضع پشت فرمان قرار نگیرید و پیش از رانندگی از عدم خستگی خود مطمئن شوید. IAM توصیه می‌کند اگر احساس می‌کنید پشت فرمان خواب‌آلود هستید یک مکان امن پیدا کرده و خودرو را متوقف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد حدود 20 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی به خاطر رانندگان خواب‌آلود است بنابراین در این حالت اصلاً رانندگی نکنید.


به فردی مورد اعتماد حس واقعی خود را بگویید. گاهی اوقات درد دل کردن با یک نفر درباره مشکلات می‌تواند باعث خالی شدن فرد شده و همچنین راه‌حلی نیز برای مشکلات پیدا شود.


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها