[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

بخش M ب‌ام‌و اخیراً محصولات فوق‌العاده‌ای تولید کرده است. اول از همه شاهد معرفی M2 کامپتیشن جدید بودیم و هم‌اکنون نیز نسخه ارتقا یافته‌ی سوپر سدان پرچم‌دار M5 کامپتیشن همراه ماست. این خودرو دارای پیشرانه‌ای پرتوان‌تر، سیستم تعلیق با تنظیمات متفاوت و همچنین برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری می‌باشد.


این خودرو را می‌توان با نشان‌های مشکی براق و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی جدید تشخیص داد. زیر کاپوت هم پیشرانه نام‌آشنای ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۱۶ اسب بخار خوابیده که هم‌اکنون ۲۴ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. اگرچه گشتاور M5 کامپتیشن افزایش نیافته اما ۷۵۰ نیوتون متر تولیدی پیشرانه کاملاً کفایت می‌کند. نهایتاً باید به اگزوز جدیدی اشاره کنیم که تلاش دارد جریان گازهای بهتر و صدای پرطنین‌تری ایجاد کند.


اگرچه اصلاحات اساسی روی پیشرانه صورت نگرفته اما کاری که ب‌ام‌و روی شاسی انجام داده توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. برای نمونه باید گفت ارتفاع خودرو ۷ میلی‌متر کاهش یافته و فنرها نیز ۱۰ درصد سفت‌تر هستند. نهایتاً باید به اکسل عقب اشاره کنیم که دارای مفصل‌های قوی‌تر بجای نمونه‌های لاستیکی قبلی هستند.


فوراً تغییرات صورت گرفته در سیستم تعلیق را متوجه خواهید شد. M5 کامپتیشن در سرعت‌های پایین و حتی در حالت کامفورت نیز کمی سفت‌تر است. با افزایش سرعت این سفتی باقی می‌ماند اما اصلاً ناراحت نیست. در بدترین شرایط هم این خودرو بدتر از نسخه استاندارد نمی‌شود.


زمانی که به یک سری پیچ پی‌درپی حمله کنید شاهد تأثیر تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق خواهد بود. در این حالت از پایداری و چابکی بالای سوپر سدان ب‌ام‌و استقبال خواهید کرد. این خودرو هم‌اکنون پاسخ‌های سریع‌تری داشته و فرمان آن توازن وزنی خوبی داشته و به فرامین راننده با دقت گوش می‌دهد.


اگرچه M5 کامپتیشن در هنگام عبور از پیچ‌ها تیزتر عمل می‌کند اما در خط مستقیم واقعاً سریع‌تر نیست. اگرچه اگزوز کارای این خودرو صدای پرطنین و جذابی تولید می‌کند اما شما نیازمند استخراج تک‌تک اسب‌ها از دل پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هستید تا به این ترتیب بتوانید پرفورمنس بیشتر خودرو را تشخیص دهید. خوشبختانه ترمزهای سرامیک کربنی این خودرو قدرت توقف فوق‌العاده‌ای دارند. البته قیمت ۷۴۹۵ پوندی این ترمزها را نمی‌توان به این سادگی‌ها فراموش کرد.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن جدید نسبت به مدل استاندارد ۶۵۰۰ پوند گران‌تر است. این تفاوت قیمتی چشمگیری است اما بهبودهای صورت گرفته در هندلینگ، صدای تولیدی و طراحی ظاهری باعث شده‌اند این اضافه قیمت ارزش پرداخت را داشته باشد حتی اگر فاصله عملکردی دو نسخه بسیار کم نشان داده شود. به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در ب‌ام‌و M5 کامپتیشن باعث شده‌اند این خودرو بهترین سوپر سدان کلاس خود باشد.

مشخصات ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

  • قیمت: ۹۶۲۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۶۱۶ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوستان