[ad_1]
سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید


در این مقاله به مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سایپا کوئیک می پردازیم. دو خودرو که توسط دو برند ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه می شوند. البته هیچکدام از این دو خودرو به طور کامل تولید داخل نیستند، اما از این نظر کوئیک را می توانیم خودروی مستقل تری بدانیم. سایپا در اصل خودروی کوئیک را به عنوان نماینده ای ملی برای کلاس خودروهای کراس اور معرفی کرد، اما به سختی می توانیم آن را در کلاس خودروهای مینی کراس (کراس کامپکت) قرار دهیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سایپا کوئیک بپردازیم و با بررسی جز به جز مشخصات این دو خودرو ارزش خرید آن ها را نسبت به یکدیگر مقایسه کنیم.

بررسی کلی پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سایپا کوئیک

در گروه محصولات سایپا، خودروی کوئیک با هدف ارائه ی یک خودروی کراس اور اسپرت با امکانات رفاهی قابل توجه ارائه شده است. البته امکانات رفاهی این خودرو به واقع توجه ها را جلب می کند و در واقع امکانات خودرو (حداقل در کشور ما) در حد یک خودرو با قیمت اقتصادی نیست. زمان زیادی از تولید این خودرو نمی گذرد و هنوز نمی توانیم تشخیص دهیم که اقبال عمومی به سمت این خودرو رضایت بخش خواهد بود یا نه.

خودروی پژو ۲۰۷ در واقع به عنوان فیس لیفتی برای خودروی ۲۰۶ معرفی شد. البته که تغییرات این خودرو نسبت به نسل پیشین خود اندک است، اما همین تغییرات، ظاهر بسیار جذاب تری را برای این خودرو رقم زده است. ضمناً این نکته را نباید فراموش کنیم که پژو ۲۰۷ دچار تغییرات فنی مهمی هم شده است. در ادامه به این مشخصات فنی اشاره می کنیم.

مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر ظاهری

البته که مشخصات ظاهری قاطعیت خاصی ندارند و این موضوع کاملاً سلیقه ای است، اما کمی راجع به تفاوت های ظاهری این دو خودرو صحبت می کنیم.

کوئیک در کلاس طراحی، کمی با پژو ۲۰۷ تفاوت دارد. جثه ای بلند تر نصیب کوئیک و بدنه ای جمع و جور با آیرودینامیک بهتر نصیب پژو ۲۰۷ شده است.

در طراحی قسمت عقب، ۲۰۷ تفاوت چندانی با ۲۰۶ ندارد. عده ای این تغییرات جزئی را باعث زشت شدن خودرو در قسمت عقبی خودرو می دانند و عده ای معتقدند که این خودرو با تغییرات ظاهری روز حرکت کرده است. در قسمت عقب خودروی کوئیک با طراحی تکامل یافته ای از خودروی تیبا رو به رو هستیم. چراغ های عقب خودرو نمای بسیار زیبایی دارند، اما عده ای معقتدند که این چراغ ها از چراغ عقب یکی از مدل های بی ام و الگوبرداری شده است.

اما در قسمت جلو، گویا پژو ۲۰۷ با طراحی زیبای چراغ ها و جلوپنجره گوی سبقت را از سایپا کوئیک ربوده. البته طراحی قسمت جلوی کوئیک را نمی توانیم بد بدانیم، اما برتری پژو ۲۰۷ در قسمت جلوی خودرو کاملاً واضح است.

در مجموع طراحی هر دو خودرو نمونه ای از یک طراحی مدرن و دوست داشتنی است. البته در مورد هر دو خودرو، انتقادهای فراوانی نیز وجود دارد.

طراحی داخلی دو خودرو

پرونده مقایسه ظاهری دو خودرو را با مقایسه طراحی داخلی دو خودرو می بندیم. در این رقابت برتری با پژو ۲۰۷ است. البته این دو خودرو از بعد قیمتی تفاوت دارند، اما طراحی داخلی ۲۰۷ به دلیل جایگیری مناسب المان های داخل کابین و همچنین کیفیت مواد استفاده شده بهتر است.

البته دلیل برتری، پیروزی قاطعانه پژو ۲۰۷ است و این موضوع دلیل بر طراحی داخلی نامناسب کوئیک نیست. با توجه به امکاناتی که در کوئیک به کار رفته، طراحی داخلی این خودرو هم امتیاز خوبی را نصیب این خودرو می کند. در مجموع طراحی داخلی هر دو خودرو قابل قبول است.

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۷ اتوماتیک و سایپا کوئیک

در رابطه با پیشرانه و مشخصات فنی پژو ۲۰۷ برتری کمی نسبت به سایپا کوئیک دارد، اما این برتری با توجه به برچسب قیمتی متفاوت دو خودرو طبیعی است. پژو ۲۰۷ مجهز به پیشرانه ای ۱٫۶ لیتری و کوئیک مجهز به پیشرانه ای ۱٫۵ لیتری است. حداکثر توان تولیدی پیشرانه پژو ۲۰۷ به ۱۰۵ اسب بخار و در مورد کوئیک به ۸۷ اسب بخار می رسد. گشتاور ۱۴۲ نیوتن متری برای پژو ۲۰۷ و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متری نیز برای کوئیک به ثبت رسیده است.

در مجموع شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ و کوئیک اختلاف چندانی ندارند. این رقم در پژو ۲۰۷ برابر با حدود ۱۲٫۵ ثانیه و در کوئیک برابر با حدود ۱۳٫۵ ثانیه است. در مورد حداکثر سرعت نیز اختلاف چندانی مشاهده نشده است. حداکثر سرعت پژو ۱۸۵ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت کوئیک ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

هردو خودرو از گیربکس های اتوماتیک بهره می برند.

آلایندگی و مصرف سوخت

اما در مورد آلایندگی و مصرف سوخت، به نظر می رسد که برتری جزئی با محصول سایپاست. هر دو خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می برند، اما کوئیک از قابلیت ارتقاء به یورو ۵ نیز برخوردار است. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۷ حدود ۶٫۹ لیتر در هر صدکیلومتر و در مورد کوئیک این عدد حدود ۶٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

مقایسه امکانات پژو ۲۰۷ و کوئیک

نوبت به بررسی امکانات این دو خودرو رسید. در این قسمت با توجه به مقایسه قیمت دو خودرو، سایپا کوئیک برتری مشهودی دارد. امکانات کوئیک به هیچ وجه در حد و اندازه برچسب قیمتی آن نیست و بیش از آن ظاهر شده است. البته در پژو ۲۰۷ هم با امکانات قابل توجهی رو به رو هستیم و این خودرو نیز از این جهت دچار کمبود محسوسی نیست.

جمع بندی

با توجه به نوسان های موجود در قیمت خودرو احتمالاً تفاوت قیمتی این دو خودرو به بیشتر از ده میلیون نمی رسد. از نگاه ما، در مجموع با توجه به اختلاف قیمتی این دو خودرو برتری نسبی پژو ۲۰۷ اتوماتیک قابل توجیح است، اما از جهاتی سایپا کوئیک نیز دارای برتری هایی بود. بنابراین انتخاب و تصمیم نهایی به عوامل مختلفی از جمله سلیقه شخصی و نیاز های شخصی در بحث طراحی و امکانات و البته میزان بودجه بستگی دارد. امیدواریم بررسی خوبی در اختیار شما قرار داده باشیم و با این بررسی به شما در انتخابی بهتر کمک کرده باشیم. نظرات خود را در مورد این دو خودرو با ما در میان بگذارید.

[ad_2]
شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوستان