سلام خدمت مخاطبين سایت مجله خودرو در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

بهتر است در یک مورد فوق‌العاده باشید یا اینکه در همه‌ی موارد بسیار خوب عمل کنید؟ ب‌ام‌و به روش دوم اعتقاد دارد و این را می‌توان از سری 8 کوپه‌ی جدید فهمید.


این خودروساز آلمانی نسل جدید سری 8 را به جنگ مرسدس S کلاس کوپه فرستاده و البته از نظر پرفورمنس نیز نیم‌نگاهی به رقابت با استون مارتین DB11 دارد.


جدیدترین محصول BMW طراحی پیشرانه جلو، چهار چرخ محرک و چهارنفره دارد. فاصله بین محوری سری 8 حدود 123 میلی‌متر کوتاه‌تر از S کلاس کوپه بوده اما 17 میلی‌متر بیشتر از DB11 می‌باشد. شاید این خودرو از نظر استایل فاقد برخی ویژگی‌های رقبا باشد اما از متریال سبک‌وزن زیادی همچون فیبر کربن به ویژه در سقف سفارشی خود بهره برده است.


سری 8 جدید از هر زاویه‌ای گیرا و باابهت به نظر می‌رسد. رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی به خوبی درون قوس چرخ‌ها را پر کرده‌اند. خودروی مورد بحث ما به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED سود می‌برد و به‌صورت سفارشی هم می‌توان چراغ‌های لیزری را سفارش داد.


داخل کابین قطعاً حس نشستن در خودرویی 100 هزار پوندی به شما دست خواهد داد. شما در ارتفاعی پایین قرار می‌گیرد و کنسول مرکزی کمی بالاتر به چشم می‌آید. در عین حال کیفیت متریال بکار رفته نیز فوق‌العاده ارزیابی می‌شود.


این خودرو از جدیدترین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ب‌ام‌و استفاده می‌کند. تغییر بزرگ این سیستم صفحه هوم تغییر یافته است. در مدل‌های قبلی نمادهای بزرگی برای عملکردهای مهم وجود داشت اما سری 8 این میانبرها را در نوار کناری نشان داده و فضا برای انتخاب گزینه‌های شخصی‌سازی باز شده است. تنها جای گله‌ی این سیستم فقدان سیستم اندروید اتو است.

پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی 12.3 اینچی بوده و اگرچه تیزتر از سری 7 به نظر می‌رسد اما هنوز هم به زیبایی کاکپیت مجازی آئودی نیست. کنترل‌های حرکتی ب‌ام‌و نیز بازنگری شده و هم‌اکنون بهتر به نظر می‌رسد.


با کمی راندن این خودرو به سادگی می‌توان فهمید که سری 8 یک GT راحت است. کابین آرام و سواری بسیار نرم بوده و البته برخی دست اندازهای عمیق می‌توانند احساس بدی را ایجاد کنند ولی در کل راننده از فضا لذت خواهد برد.


همه‌ی مدل‌های سری 8 دارای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نرمی هستند. این گیربکس در زمان عرضه با یک پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی همراه می‌شود. در نهایت مدل پرچم‌دار M8 تولید خواهد شد و احتمالاً از پیشرانه نسل جدید M5 سود خواهد برد؛ اما فعلاً کار با 840d شروع می‌شود که پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری آن قدرت 316 اسب بخاری و گشتاور 680 نیوتون متری دارد.


مدل M850i xDrive که در تست ما حضور داشت از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری با قدرت 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون متر سود می‌برد. این خودرو کاملاً سریع بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیه‌ای نیز بر آن مهر تأیید می‌زند. تجربه‌ی رانندگی سری 8 با غرش پیشرانه جذاب‌تر هم می‌شود. در حالت اسپورت شاهد غرش‌ها و طنین بیشتر سیستم اگزوز هستیم.


زمانی که M850i را تحت‌فشار قرار دهید شاهد پایداری بالای آن خواهید بود. تکان‌های بسیار کمی در بدنه وجود داشته و چسبندگی خودرو بسیار زیاد است. سیستم چهار چرخ محرک نیز به بهبود هرچه بیشتر اوضاع کمک می‌کند.


اگرچه سری 8 خودروی بسیار احساس‌برانگیزی است اما وزن بالای آن را نمی‌توان کتمان کرد؛ بنابراین این خودرو آن تیزی نهایی رقبای اسپورت تر را نداشته ولی احساس طبیعی سیستم چهار چرخ محرک باعث می‌شود این وزن بالا در زمان حرکت در بزرگراه‌ها پنهان باقی بماند.

زمانی که بحث کاربردی و فضای داخلی می‌شود سری 8 در حد میانه نشان می‌دهد. صندوق این خودرو بزرگ بوده اما فضای صندلی‌های عقب چندان چشمگیر نیست.

برای برخی افراد، شاید BMW سری 8 نشان دهنده‌ی هویتی گیج‌کننده باشد. این خودرو نه به اندازه مرسدس S کلاس کوپه آرام و ریلکس است و نه به اندازه‌ی استون مارتین DB11 تیز و پاسخگو؛ اما در واقعیت سری 8 فاصله‌ی بین GT ها و کوپه‌های اسپورت را پر می‌کند. مدل m850i خودرویی لوکس، سریع و راحت بوده و هندلینگ قابل‌توجه را با فضای بار و سرنشین مناسب ترکیب کرده است.

مشخصات ب‌ام‌و M850i xDrive

  • قیمت: 100045 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/750 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


شما مخاطبين عزيز سايت تکاوران سایبری از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت مجله خودرو

مشخصات

دانـــــلود

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوستان

دسته‌ها